Blog o SEO/SEM i SM Agencja PiRmedia. Skuteczne i techniczne porady o działaniach marketingowych. Blog o Pozycjonowaniu I Optymalizacji Stron"/>



Blog

Kategorie

Zapytaj o ofertę

Dowiedz się, co możemy zrobić dla Twojej Firmy

Przejdź do oferty
gru 21, 2017

Reklama internetowa: czy warto w nią inwestować? Jakie formy reklamy wybrać?

Reklama internetowa: czy warto w nią inwestować? Jakie formy reklamy wybrać?

Zastanawiasz się czy warto zainwestować w promocję w internecie? W dodatku nie wiesz, na jakie jej formy warto postawić? Spróbujemy rozwiać Twoje wątpliwości.

Czy warto inwestować?

Zdecydowanie tak – w końcu to najpopularniejsze obecnie medium, w dodatku pozwalające na stosowanie bardzo wygodnych metod mierzenia efektywności prowadzonych kampanii marketingowych.

Jedyny problem polega na tym, by prowadzone działania faktycznie były dobrze przemyślane, co niejednokrotnie wymaga wynajęcia kogoś, kto jest rozeznany w dostępnych narzędziach i ma doświadczenie w konfigurowaniu i optymalizowaniu budżetu przeznaczonego na promocję. Nie masz takiego pracownika? Na szczęście pomóc może agencja reklamowa wyspecjalizowana w działaniach online.

Pozycjonowanie

To jedna z najpopularniejszych form promocji internetowej. W dużym skrócie polega ona na zwiększeniu widoczności strony w wynikach naturalnych wyszukiwarki (zazwyczaj Google ze względu na jej popularność). Celem może być uzyskanie pozycji dla konkretnych słów kluczowych lub zwiększenie pozyskiwanego ruchu z fraz z tak zwanego długiego ogona (long tail).

Pozycjonowanie jest o tyle ciekawą formą marketingu internetowego, że omija problem nieufności względem reklam, czy blokady przez adblocki. Jednocześnie przyciąga ludzi, którzy szukają konkretnych zagadnień, więc można powiedzieć, że trafia dokładnie do tych osób, na których zależy właścicielowi strony.

Linki sponsorowane AdWords

Marketing internetowy skierowany na wyszukiwarki to nie tylko pozycjonowaniem, ale i linki sponsorowane, czyli reklamy AdWords. Dzięki możliwości ustalenia konkretnych słów kluczowych, pojawiają się tylko w przypadku poszukiwania konkretnych zagadnień. Samo Google dostarcza szczegółowych statystyk dokonanych kliknięć, co w połączeniu z danymi uzyskanymi w zainstalowanych na stronie docelowej statystykach Google Analytics pozwala na bardzo dokładne badanie uzyskiwanych efektów.

Content marketing – czyli marketing treści

Reklama internetowa może przyjmować także mniej oczywiste formy, czego świetnym przykładem jest popularny w ostatnich latach content marketing. Na czym on polega? Przede wszystkim na tworzeniu interesujących materiałów (zazwyczaj tekstowych, ale nie tylko, równie dobrze mogą to być podcasty lub materiały video), które dostarczą użytkownikowi dokładnie takich treści, jakich on potrzebuje. Mogą to być poradniki, recenzje nowych produktów lub artykuły dostarczające dodatkowych informacji, przy okazji odsyłające do produktów lub usług danej firmy.

E-mail marketing

Choć w pierwszej chwili może się wydawać, ze e-maile jako forma komunikacji powoli odchodzą do przeszłości, w praktyce niemal każdy ich używa. Chociażby do potwierdzania zamówień w sklepach internetowych, czy wysyłania istotnych informacji. Czemu nie wykorzystać go do wysyłania informacji o promocjach?

Od razu należy jednak zaznaczyć, iż dobrze przemyślany e-mail marketing nie powinien opierać się na gotowych, kupowanych bazach adresowych, Zamiast tego lepiej budować własną listę odbiorców (koniecznie takich, którzy wyrazili zgodę na przetwarzanie ich adresów e-mail), na przykład wśród dotychczasowych klientów lub osób, które były na tyle zainteresowane treściami content marketingowymi, że zapisały się do newslettera. W ten sposób dotrzesz z informacjami do tych osób, które rzeczywiście są nimi zainteresowane.

 

 

 

Podobał ci się artykuł ? - Zobacz naszą ofertę

Komentarze

Dodaj komentarz

Powrót
Zapisz się do newslettera
Aby być na bieżąco!

Partnerzy