Blog o SEO/SEM i SM Agencja PiRmedia. Skuteczne i techniczne porady o działaniach marketingowych. Blog o Pozycjonowaniu I Optymalizacji Stron"/>



Blog

Kategorie

Zapytaj o ofertę

Dowiedz się, co możemy zrobić dla Twojej Firmy

Przejdź do oferty
gru 17, 2017

Proste zasady budowania marki swojej firmy w Google.

Proste zasady budowania marki swojej firmy w Google. Artykuł dla właścicieli firm.

Chcesz zyskać dobre pozycje w Google? Istnieje kilka zabiegów, o których warto pamiętać, a które mogą znacząco wpłynąć na widoczność Twojej witryny w wynikach wyszukiwania. Poniżej przedstawiamy część spośród nich.

Pamiętaj o wersji mobilnej!

Na samym początku sprawa, która co prawda nie zawsze jest prosta dla właściciela strony, ale trudno umniejszać jej znaczenie. Mowa o dostosowaniu witryny do prawidłowego wyświetlania się na ekranach o różnej wielkości. Najlepiej, żeby odbywało się to w ramach tak zwanej responsywności (technologii RWD), a jeśli to niemożliwe – by posiadał wersję mobilną.

Przyczyna jest dość prosta: Google coraz mocniej akcentuje znaczenie mobile. Nic w tym zresztą dziwnego, skoro coraz większy odsetek ruchu internetowego odbywa się właśnie za pomocą urządzeń mobilnych.

Wniosek? Zadbaj, aby Twoja strona była dostosowana do wyświetlania na telefonach – i to jak najszybciej. Nawet jeśli oznacza to pewne koszta, szybko okaże się, ze to dobra inwestycja.

Pamiętaj o treści na stronie

Niektórzy webmasterzy dążą do ograniczenia ilości treści na stronie, zakładając, ze tego wymaga estetyka. To błąd. Dobry webdesigner jest w stanie pogodzić obecność tekstu z ładnym projektem, a sama treść ma ogromne znaczenie dla pozycjonowania. Im więcej treści, tym większa szansa, że na stronę będą trafiać osoby poszukujące w Google słów kluczowych z nią związanych. Po prostu wyszukiwarka „lubi to”.

Chodzi tu nie tylko o treść na stronie głównej, ale i na jej podstronach. Mogą to być opisy usług, karty produktów w sklepie, czy blog firmowy, na którym będziesz prezentować ciekawe treści związane z Twoją branżą.

Sama treść powinna zawierać istotne dla Ciebie frazy, jednak nie można prowadzić do przesady – jeżeli słowa kluczowe będą pojawiać się zbyt gęsto, wręcz „na siłę”, Google uzna to za tak zwany „keywords stuffing” i obniży pozycję strony.

Co istotne, treść powinna być unikalna. Google nie lubi wielokrotnie powielanej treści, zarówno pomiędzy stronami, jak i w obrębie jednej domeny. Więcej na ten temat znajdziesz >>tutaj<<

Pozyskuj wartościowe odnośniki

Pozyskiwanie linków do strony jest istotne, ale trzeba je wykonywać z głową. Jeżeli zbyt szybko pozyskasz dużą ich liczbę, algorytmy wyszukiwarki mogą uznać to za nienaturalne i nałożą na Twoją stronę filtr obniżający jej pozycje dla istotnych dla Ciebie fraz. To samo może się stać, jeżeli większość odnośników będzie pochodzić ze storn o niskiej wartości (czyli niskim Trust Ranku).

Na samym początku pozycjonowania warto pozyskać odnośniki z wartościowych stron, najlepiej pochodzące z wartościowych treści, powiązanych tematycznie ze stroną, do której mają linkować. Dobrze będzie, jeżeli znajdą się na niej słowa kluczowe podobne do tych, na których zależy właśnie Tobie. Świetnie w tym zakresie sprawdza się content marketing – artykuły specjalistyczne, które przy okazji linkują do Twojej strony, to materiały, które same w sobie mają szansę pojawić się wysoko w wynikach, a przy okazji linki w nich zawarte wpłyną na pozycję Twojej witryny. A że jednocześnie niosą wartość dodaną, mają szansę wpłynąć na Twoją reputację także wśród samych internautów, którzy taki tekst przeczytają.

Podobał ci się artykuł ? - Zobacz naszą ofertę

Komentarze

Dodaj komentarz

Powrót
Zapisz się do newslettera
Aby być na bieżąco!

Partnerzy