Blog o SEO/SEM i SM Agencja PiRmedia. Skuteczne i techniczne porady o działaniach marketingowych. Blog o Pozycjonowaniu I Optymalizacji Stron"/>



Blog

Kategorie

Zapytaj o ofertę

Dowiedz się, co możemy zrobić dla Twojej Firmy

Przejdź do oferty
gru 19, 2017

Jak skutecznie rozplanować budżet w Google?

Jak skutecznie rozplanować budżet w Google?

Google dostarcza wielu narzędzi marketingowych, które pozwalają docierać zarówno do zupełnie nowych klientów. Jak jednak efektywnie rozdzielać budżet przeznaczony na działania promocyjne? Czy korzystać z jednego kanału, czy z wielu różnych? Zobaczmy!

Od czego zacząć?

Na samym początku trzeba ustalić pewne podstawowe kwestie – i nie chodzi tylko o dostępny budżet (choć oczywiście jest on ważny). Zastanów się przez moment co jest celem kampanii. Czy ma mieć ona charakter zasięgowy i zwyczajnie budować świadomość marki u jak największej liczby osób? Czy może chodzi o działanie bardziej precyzyjne, z nastawieniem na generowanie jak największej konwersji? Do jakich osób ma być kierowana? Wreszcie: na ile elastycznie chcesz przesuwać budżet pomiędzy różnymi formami promocji.

Wyszukiwarka i kampania AdWords

Linki sponsorowane wyświetlane w wynikach wyszukiwania Google to najbardziej podstawowa forma reklamy, jaką udostępnia Google reklamodawcom. Pozwala na wyświetlanie komunikatów osobom, które poszukują fraz powiązanych z konkretnymi słowami kluczowymi, w zależności od potrzeb z uwzględnieniem wyrazów o zbliżonych znaczeniach lub nie.

Reklama AdWords jest podstawą większości kampanii w Google, jednak zanim dojdzie do pełnej optymalizacji kampanii, warto na samym początku zainwestować odrobinę większy budżet. Przyczyna jest prosta – pozwoli to na większa swobodę w trakcie przygotowywania optymalnych parametrów kampanii i prowadzenia kolejnych testów skuteczności.

Remarketing – czyli ponowne docieranie do potencjalnych klientów

Co jeżeli ktoś trafi na Twoją stronę, ale opuści ją bez złożenia zamówienia? Okazuje się, ze Google dostarcza narzędzia, które pozwala na wyświetlanie reklam właśnie takim osobom. Narzędziem tym jest remarketing, a reklamy są wyświetlane na witrynach współpracujących z siecią reklamową Google.

Dlaczego warto część budżetu przeznaczyć właśnie na ten kanał komunikacji marketingowej? Choćby ze względu na to, że sporo potencjalnych klientów najpierw szuka informacji, a dopiero potem podejmuje decyzję. Warto więc przypomnieć im o swojej marce.

Reklama kontekstowa

Skoro mowa o reklamach wyświetlających się w sieci reklamowej Google – najczęściej przybiera ona formę graficzną lub tekstową. O ile w przypadku remarketingu można dzięki niej trafić do konkretnego grona odbiorców, o tyle możliwe jest również uruchomienie kampanii kontekstowej, dzięki którym reklamy wyświetlą się na stronach o konkretnej tematyce.

Warto zaznaczyć, że ta forma komunikacji, wiąże się z szybkim ubywaniem budżetu reklamowego. Z drugiej strony w przypadku dużych zasobów przeznaczonych na kampanię może się sprawdzić jako kampania zasięgowa, mająca na celu głównie zwiększenie świadomości marki.

GSP na Gmail

Ciekawym narzedziem marketingowym od Google są reklamy GSP, które wyświetlają się w obrębie skrzynki pocztowej Gmail. Warto i je uwzględnić w budżecie kampanii, ponieważ pozwalają dotrzeć do odbiorców, którzy w danej chwili są skoncentrowani na czytaniu, a nie tylko skanowaniu strony wzrokiem.

Reklama video na YouTube

Google pozwala docierać z reklamami również na YouTube – zarówno w formie reklam tekstowych i bannerów graficznych wyświetlanych na filmach, jak i spotów doklejanych na początku filmów. To bardzo atrakcyjny kanał promocji, chociażby ze względu na fakt, że wielu internautów spędza na przeglądaniu YT naprawdę dużo czasu. Potencjał jest ogromny, ale warto mieć na względzie, że sprawdza się dopiero w przypadku przeznaczenia na ten cel naprawdę dużego budżetu.

Podobał ci się artykuł ? - Zobacz naszą ofertę

Komentarze

Dodaj komentarz

Powrót
Zapisz się do newslettera
Aby być na bieżąco!

Partnerzy