Blog o SEO/SEM i SM Agencja PiRmedia. Skuteczne i techniczne porady o działaniach marketingowych. Blog o Pozycjonowaniu I Optymalizacji Stron"/>



Blog

Kategorie

Zapytaj o ofertę

Dowiedz się, co możemy zrobić dla Twojej Firmy

Przejdź do oferty
gru 19, 2017

Social media i reklamy Facebook Ads

Social media i reklamy Facebook Ads

"Nie ma Cię na Facebooku, to znaczy, że nie istniejesz" - to żartobliwe powiedzenie zdaje się coraz częściej być bliskie prawdzie. Zwłaszcza, gdy na myśli mamy nie konkretną osobę, ale markę. Dlaczego social media zawładnęły naszym życiem i w jaki sposób Facebook Ads mogą pomóc w promowaniu biznesów prowadzonych w modelu e-commerce?

Social media - co to takiego?

Media społecznościowe to pojęcie, w którym zawierają się serwisy społecznościowe, jednak - poza nimi - występują również: blogi, fora, gry społecznościowe i innego rodzaju wirtualne przestrzenie pozwalające na prowadzenie interaktywnego dialogu. Przez ostatnich kilka lat to jednak obecność na portalach społecznościowych stała się synonimem bycia obytym w świecie nowych technologii i otwartym na komunikację z całym światem. Nie wyobrażamy sobie powrotu do czasów, kiedy, chcąc dowiedzieć się, co słychać u naszych bliskich i znajomych, musieliśmy dzwonić do nich z telefonów stacjonarnych albo systematycznie ich odwiedzać. Dziś nie mamy na to czasu. Wolimy przyswajać informacje, jak najszybciej i mieć możliwość reagowania na różne bodźce w momencie, który jest dla nas najodpowiedniejszy. To właśnie zapewniają nam komunikatory wbudowane w portale społecznościowe, posty wyświetlane w news feedzie czy powiadomienia, jakie otrzymujemy z aplikacji. Chcemy być na bieżąco, ale jednocześnie móc decydować o tym, kiedy będziemy odpowiadać na impulsy z otoczenia.

Czym jest Facebook?

Facebook jest najpopularniejszym portalem społecznościowym, z którego - w samej tylko Polsce - korzysta, według raportu autorstwa agencji We Are Social, 14 milionów osób, a na całym świecie 1,9 miliarda. Tak ogromnego audytorium nie daje żadne inne medium internetowe. To sprawia, że planując i wdrażając strategię komunikacji marketingowej, nie możemy zbagatelizować Facebooka. Przez ponad dekadę istnienia, ten serwis społecznościowy rozwinął się, jak żaden inny, zagarniając duży kawałek tortu na rynku reklamy internetowej. Facebook jest jednym z tych miejsc w sieci, w którym reklama natywna rodziła się i w którym rozkwita. Nigdzie indziej nie jesteśmy w stanie w tak naturalny sposób osadzić treści promowanych, jak wśród postów wyświetlanych w news feedach użytkowników Facebooka. Portal cały czas ewoluuje i stwarza przed reklamodawcami szerokie pole do popisu. Pod warunkiem, że odpowiednio wykorzystamy możliwości, jakie nam daje.

Reklamy Facebook Ads

Chcąc skutecznie promować się za pomocą mediów społecznościowych, musimy zdać sobie sprawę z tego, że cyfrowa reklama nie będzie tylko plakatem na słupie ogłoszeniowym, który może się komuś podobać lub nie i jedyne, co może w związku z tym zrobić, to głośno skomentować, ale żywą interakcją z autentycznymi konsumentami. Facebook Ads udostępnia tworzenie reklam, które swoją popularnością i skutecznością spokojnie konkurować mogą chociażby z Google AdWords. W tym szerokim pojęciu znajduje się wiele typów reklam: na Facebooku, na Instagramie, w Audience Network Network i w Messengerze. Składowymi każdej z tych treści reklamowych są: format reklamy, czyli to, jak wygląda oraz jej umiejscowienie, czyli miejsce, w którym jest wyświetlana. Formaty reklamowe, które mamy do wyboru, to:

  • film,
  • obraz,
  • kolekcja,
  • kanwa,
  • karuzela,
  • pokaz slajdów,
  • reklamy kontaktowe,
  • oferty,
  • aktywność dotycząca posta,
  • reakcje na wydarzenie,
  • polubienia strony.

Jeśli chcemy stworzyć kampanię reklamową na Facebooku, musimy przejść przez 6 kroków, które – choć na początku mogą wydawać się skomplikowane – po zapoznaniu się z zasadami panującymi w serwisie, staną się całkiem klarowne. Oto one:

  1. Wybór celu.
  2. Wybór grona odbiorców.
  3. Określenie, gdzie reklama ma być wyświetlana.
  4. Określenie budżetu.
  5. Wybór formatu reklamowego.
  6. Złożenie zamówienia na reklamę.

Po przejściu przez całą ścieżkę i zatwierdzeniu reklamy przez administratorów Facebooka, pozostaje tylko zarządzać reklamami, optymalizować je i mierzyć ich skuteczność za pomocą Menedżera reklam, Menedżera firmy albo Power Editora.

Social Commerce, czyli Facebook dla e-commerce

Facebook Ads to idealna propozycja dla wszystkich tych, którzy prowadzą biznes w modelu e-commerce. Pojęciem Social Commerce określa się właśnie promowanie sklepów internetowych poprzez media społecznościowe, na czele których stoi Facebook. Jeśli nie do końca potrafimy poradzić sobie z obsługą konta reklamowego, warto zwrócić się o pomoc do specjalistycznej firmy, takiej, jak PiRmedia, która rozliczy się z nami za realną sprzedaż, którą wygenerują wdrożone reklamy. By nawiązać współpracę z profesjonalistami, należy przede wszystkim szczegółowo wypełnić brief, którzy zostanie przeanalizowany przez agencję i na podstawie którego zaplanowane zostaną działania promocyjne. Następnie, specjaliści przygotują istniejący już fanpage lub stworzą go od podstaw, zaimplementują do naszego sklepu internetowego piksel Facebooka, by móc mierzyć wszelkie reakcje na reklamy, przeanalizują i dobiorą grupy docelowe, którym będą je wyświetlać, przygotują całą oprawę graficzną, skonfigurują kampanie reklamowe i będą je na bieżąco optymalizować, by osiągać jak najlepsze wyniki przy jak najniższych kosztach. Model rozliczania się za efekty jest naprawdę bardzo sprzyjający dla każdego, kto posiada sklep internetowy, a Facebook Ads mogą sprawić, że sprzedaż wzrośnie w szybkim tempie, przynosząc stałe przychody naszej firmie.

Podobał ci się artykuł ? - Zobacz naszą ofertę

Komentarze

Dodaj komentarz

Powrót
Zapisz się do newslettera
Aby być na bieżąco!

Partnerzy