Blog o SEO/SEM i SM Agencja PiRmedia. Skuteczne i techniczne porady o działaniach marketingowych. Blog o Pozycjonowaniu I Optymalizacji Stron"/>



Blog

Kategorie

Zapytaj o ofertę

Dowiedz się, co możemy zrobić dla Twojej Firmy

Przejdź do oferty
gru 15, 2017

Czym jest PageRank i jaki miał wpływ na pozycjonowanie stron - SEO?

Czym jest PageRank i jaki miał wpływ na pozycjonowanie stron - SEO?

Jeżeli interesujesz się pozycjonowaniem, być może obiło Ci się o uszy pojęcie PageRanku (w skrócie PR). Najczęściej pojawia się w kontekście pozyskiwania odnośników ze stron o wysokim PR. Jest tylko jeden problem – o ile kiedyś Google informowało internautów o wartości tego parametru dla danej domeny, od dłuższego czasu już tego nie robi.

Czym był PageRank?

PageRank określał „siłę” danej domeny na podstawie liczby i jakości odnośników, które do niej prowadziły. Jeżeli dana strona posiadała wysoki PR, można było śmiało założyć, że odnośniki, które prowadziły z niej do innych stron, będą miały mocny pozytywny wpływ na widoczność w Google.

Idea, która przyświecała PageRankowi była prosta – przyjęto założenie, że „moc” strony można oznaczyć na konkretnej skali, liczonej od 0 do 10 (oraz N/A w przypadku witryny, które jeszcze nie uzyskały PageRanku lub tych, które za różne nadużycia go utraciły). Co istotne, dla uzyskania każdego kolejnego „punktu” trzeba było zdobyć wyraźnie więcej (a ponadto lepszych jakościowo) linków, niż w przypadku poprzedniego poziomu.

Jaki był wpływ PageRanku na działania SEO?

Wielu pozycjonerów uważało, ze posiadanie odnośników ze storn o wysokim PageRanku świadczy o wiarygodności strony, ułatwiają jej pozycjonowanie i sprawiając, ze profil posiadanych odnośników jako całość wygląda na bardziej naturalny.

Z czasem PageRank zaczął być wskaźnikiem istotnie wpływającym na ceny linków reklamowych sprzedawanych przez właścicieli stron, co zdecydowanie nie spodobało się pracownikom Google. Wskaźnik PageRank, początkowo aktualizowany średnio raz na miesiąc, z czasem zaczął zmieniać się coraz rzadziej – przynajmniej jeśli chodziło o jego widoczną wartość, ponieważ po stornie serwerów zapewne był aktualizowany znacznie częściej. W końcu zdecydowano o usunięciu PageRanku z oficjalnego Toolbaru Google.

Obecnie znacznie częściej mówi się o parametrze TrustRank, który ma odzwierciedlać nie tyle mnogość linków prowadzących do witryny, co to, czy budzi ona „zaufanie” robotów Google.

Podobał ci się artykuł ? - Zobacz naszą ofertę

Komentarze

Dodaj komentarz

Powrót
Zapisz się do newslettera
Aby być na bieżąco!

Partnerzy