Blog o SEO/SEM i SM Agencja PiRmedia. Skuteczne i techniczne porady o działaniach marketingowych. Blog o Pozycjonowaniu I Optymalizacji Stron"/>



Blog

Kategorie

Zapytaj o ofertę

Dowiedz się, co możemy zrobić dla Twojej Firmy

Przejdź do oferty
gru 14, 2017

Jak tworzyć dobry content na swoją stronę internetową?

Jak tworzyć dobry content na swoją stronę internetową?

Tworzysz stronę www? W takim razie sprawdź co zrobić, by spotkała się ona z zainteresowaniem ze strony internautów.

Stworzenie strony internetowej, która będzie cieszyła się zainteresowaniem oraz sympatią internautów może wydawać się zadaniem niezwykłe prostym i mało skomplikowanym. To jednak wyłącznie pozory, bowiem w praktyce osiągnięcie wspomnianego celu wymaga zastosowania odpowiednich schematów. Konieczny będzie również plan działania. Jak zatem zacząć tworzyć dobry content?

Content – co to takiego?

Zgodnie z definicją, jaką możemy przeczytać na stronie https://pl.wikipedia.org/wiki/Content_marketing, "Content marketing (tzw. marketing treści) to strategia polegająca na pozyskiwaniu potencjalnych klientów poprzez publikowanie atrakcyjnych i przydatnych treści, które zainteresują ściśle sprecyzowaną grupę odbiorców. Marketing treści, w odróżnieniu od tradycyjnych form marketingu, opierających się na jednostronnym przekazie reklamowym, bazuje na budowaniu długotrwałych relacji z odbiorcą poprzez interakcję i zaangażowanie obydwu stron". Mówiąc wprost; content to po prostu treści, w jakie obfituje tworzona przez nas strona internetowa. Jak zatem stworzyć zawartość, która nie tylko przyciągnie, ale również zatrzyma potencjalnego użytkownika?

Plan działania

Tym, co należy zrobić w pierwszej kolejności jest ustalenie, jakie – konkretnie – treści znajdą się na stronie. Zanim jednak zaczniesz wymieniać poszczególne sekcje strony, zastanów się czego może poszukiwać osoba, która trafi na stworzoną przez ciebie witrynę? Zadaj sobie pytanie; kim jest odwiedzający stronę internauta? W stworzeniu sylwetki potencjalnego użytkownika pomogą ci odpowiedzi na pytania o wiek, płeć, miejsce zamieszkania, status materialny, styl życia, zainteresowania, a także media, z jakich najczęściej korzysta potencjalny odbiorca strony.

Nie tylko treści

Wielu użytkowników wpada w pułapkę rutynowego działania i zaczyna ograniczać się wyłącznie do tworzenia materiałów na ustalone uprzednio tematy. A to błąd, ponieważ w praktyce istnieją różne drogi na dotarcie do potrzeb użytkownika. Zanim więc zaczniesz pisać ogromne ilości tekstów, zastanów się czy faktycznie artykuł jest najwłaściwszym sposobem na przekazanie informacji. Być może dany news o wiele lepiej zaprezentuje się na Twitterze, Instagramie czy też Facebook’u?

A jeśli już o treściach mowa, to pamiętaj iż artykuł nie jest jedyną formą przekazania ważnych wiadomości. Poza standardowymi tekstami na stronę sięgnij również po posty gościnne (na przykład tworzone przez ekspertów w danej dziedzinie), newslettery, blogi, poradniki, eBooki czy case’y.

Oczywiście słowo pisane to nie wszystko. Warto także założyć własny kanał na YT i tworzyć krótkie filmiki. Co ciekawe, wiedza przekazana w ten sposób trafia do zdecydowanie większej ilości użytkowników, aniżeli treści. Równie dobrym pomysłem jest ujęcie problemu w formie grafiki, a dokładniej rzecz ujmując infografiki przedstawiającej dane zagadnienie. Oczywiście nie zapomnij o atrakcyjnych zdjęciach, na przykład ilustrujących opisywany przez ciebie produkt czy też wydarzenie.

Na samym końcu koniecznie zadbaj o stronę graficzną. Używaj wyróżnień, nie bój się koloru czy tła, jednak zawsze pamiętaj o zachowaniu umiaru i trzymaniu się ustalonej stylistyki. W końcu nikt z nas nie chce, aby jego strona – zamiast przyciągać użytkownika – odpychała mocno przesadzonym designem.

Podobał ci się artykuł ? - Zobacz naszą ofertę

Komentarze

Dodaj komentarz

Powrót
Zapisz się do newslettera
Aby być na bieżąco!

Partnerzy