Blog o SEO/SEM i SM Agencja PiRmedia. Skuteczne i techniczne porady o działaniach marketingowych. Blog o Pozycjonowaniu I Optymalizacji Stron"/>



Blog

Kategorie

Zapytaj o ofertę

Dowiedz się, co możemy zrobić dla Twojej Firmy

Przejdź do oferty
gru 13, 2017

Jak tworzyć skuteczne teksty SEO

Jak tworzyć skuteczne teksty SEO

Dzisiaj pisane artykułów pod SEO to nie tylko wrzucanie słów kluczowych w miejsce tytułu i nagłówków. Przeczytaj, o czym pamiętać przy tworzeniu tekstu. Podpowiadamy, co zrobić, by był on wartościowy dla czytelnika i przyjazny dla robota Google.

 

 

Unikalność

Inspiruj się, ale nie kopiuj. To nie tylko nielegalne, ale również nieprzyjazne robotom Google.  Jeśli znajdziesz akapit, który bardzo chcesz umieścić w swoim tekście to jest na to sposób. Zmień szyk zdania w taki sposób, by w dalszym ciągu zachować jego sens, a wtedy nikt nie oskarży Cię o kradzież. I pamiętaj o tym, że przecież tworzysz tekst SEO, którego jedną z ważniejszych zasad jest właśnie unikalność.

 

Użyteczność

Pisz tak, by Twój czytelnik wyniósł z tekstu wiedzę, czegoś się nauczył, coś odkrył. Nie twórz artykułów dla samego tworzenia z umieszczaniem słów kluczowych. Skończyły się czasy pisania pod roboty. I zarówno roboty google, jak i czytelnicy są każdego dnia coraz bardziej świadomi. Uczą się Internetu i potrafią wychwycić to, co jest dla nich przydatne, a co zostało napisane pod pozycjonowanie.  

 

Poprawność

Teraz będzie o poprawności i to dwojako. Zadbaj o to, by tekst był poprawny pod kątem językowym i merytorycznym. To żaden wstyd zerknąć do słownika ortograficznego albo sprawdzić słowo w google. Podobnie jest z posiłkowaniem się artykułami lub książkami autorstwa ekspertów z danej branży. Takie zachowania są nawet wskazane. Pamiętaj też o podziale na akapity, odpowiedniej długości zdań i wyjustowaniu tekstu.

 

Jasność przekazu

Prosty i łatwy język to podstawa. Ludzie to lubią, nie chcą się skupiać na artykule i szukać znaczenia w słowniku języka polskiego. Zabawa słowem jest fajna, ale czytelnik nie zawsze ma na to czas. Zależy mu na szybkim znalezieniu odpowiedzi pod frazą, którą przed chwilą wpisał w wyszukiwarkę. Jeśli odnajdzie ją na Twojej stronie to jest szansa na to, że doda ją do ulubionych i będzie wracał po więcej. Może też „szerować je” wśród znajomych. Wiele zależy od Ciebie.

 

Atrakcyjna forma

To Ty musisz przekonać czytelnika żeby zszedł niżej niż nagłówek tekstu. Zaproponuj mu prostotę, w której odnajdzie wszystko, czego potrzebuje. Ważniejsze słowa możesz pogrubić lub nawet zmienić kolor czcionki. Dobrze też, by tekst odpowiadał na jego pytania, bez zbędnego owijania w bawełnę, ale o tym poniżej.

 

Optymalizacja

Nie wrzucaj słowa kluczowego w każde zdanie tekstu. Staraj się je odmieniać i wplatać naturalnie w tekst. Jeśli zależy Ci na frazie „słowo kluczowe” to postaw przed czytelnikiem pytanie w nagłówku „jak wypozycjonować słowo kluczowe”, a w akapicie daj mu soczyste rozwiązanie. Możesz uzupełnić też tekst o „trzy sposoby, by twoje słowo kluczowe było wysoko”.

Webriting

Czyli wszystko to, co powyżej tylko zawarte w jednym słowie. Wymienione czynniki to podstawa w pisaniu „do Internetu”.  Wskazówki te stosuj w każdym tekście, niezależnie od tematyki i branży, ponieważ zasady panują te same. Pamiętaj, że nic nie ginie w sieci, ale też nie jest łatwe do znalezienia, jeśli nie trzyma się określonych reguł.

 
 

Podobał ci się artykuł ? - Zobacz naszą ofertę

Komentarze

Dodaj komentarz

Powrót
Zapisz się do newslettera
Aby być na bieżąco!

Partnerzy