Blog
Kategorie
Jak tworzyć skuteczne teksty SEO
Jak tworzyć skuteczne teksty SEO
Dzisiaj pisane artykułów pod SEO to nie tylko wrzucanie słów kluczowych w miejsce tytułu i nagłówków. Przeczytaj, o czym pamiętać przy tworzeniu tekstu. Podpowiadamy, co zrobić, by był on wartościowy dla czytelnika i przyjazny dla robota Google.
Unikalność
Inspiruj się, ale nie kopiuj. To nie tylko nielegalne, ale również nieprzyjazne robotom Google. Jeśli znajdziesz akapit, który bardzo chcesz umieścić w swoim tekście to jest na to sposób. Zmień szyk zdania w taki sposób, by w dalszym ciągu zachować jego sens, a wtedy nikt nie oskarży Cię o kradzież. I pamiętaj o tym, że przecież tworzysz tekst SEO, którego jedną z ważniejszych zasad jest właśnie unikalność.
Użyteczność
Pisz tak, by Twój czytelnik wyniósł z tekstu wiedzę, czegoś się nauczył, coś odkrył. Nie twórz artykułów dla samego tworzenia z umieszczaniem słów kluczowych. Skończyły się czasy pisania pod roboty. I zarówno roboty google, jak i czytelnicy są każdego dnia coraz bardziej świadomi. Uczą się Internetu i potrafią wychwycić to, co jest dla nich przydatne, a co zostało napisane pod pozycjonowanie.
Poprawność
Teraz będzie o poprawności i to dwojako. Zadbaj o to, by tekst był poprawny pod kątem językowym i merytorycznym. To żaden wstyd zerknąć do słownika ortograficznego albo sprawdzić słowo w google. Podobnie jest z posiłkowaniem się artykułami lub książkami autorstwa ekspertów z danej branży. Takie zachowania są nawet wskazane. Pamiętaj też o podziale na akapity, odpowiedniej długości zdań i wyjustowaniu tekstu.
Jasność przekazu
Prosty i łatwy język to podstawa. Ludzie to lubią, nie chcą się skupiać na artykule i szukać znaczenia w słowniku języka polskiego. Zabawa słowem jest fajna, ale czytelnik nie zawsze ma na to czas. Zależy mu na szybkim znalezieniu odpowiedzi pod frazą, którą przed chwilą wpisał w wyszukiwarkę. Jeśli odnajdzie ją na Twojej stronie to jest szansa na to, że doda ją do ulubionych i będzie wracał po więcej. Może też „szerować je” wśród znajomych. Wiele zależy od Ciebie.
Atrakcyjna forma
To Ty musisz przekonać czytelnika żeby zszedł niżej niż nagłówek tekstu. Zaproponuj mu prostotę, w której odnajdzie wszystko, czego potrzebuje. Ważniejsze słowa możesz pogrubić lub nawet zmienić kolor czcionki. Dobrze też, by tekst odpowiadał na jego pytania, bez zbędnego owijania w bawełnę, ale o tym poniżej.
Optymalizacja
Nie wrzucaj słowa kluczowego w każde zdanie tekstu. Staraj się je odmieniać i wplatać naturalnie w tekst. Jeśli zależy Ci na frazie „słowo kluczowe” to postaw przed czytelnikiem pytanie w nagłówku „jak wypozycjonować słowo kluczowe”, a w akapicie daj mu soczyste rozwiązanie. Możesz uzupełnić też tekst o „trzy sposoby, by twoje słowo kluczowe było wysoko”.
Webriting
Czyli wszystko to, co powyżej tylko zawarte w jednym słowie. Wymienione czynniki to podstawa w pisaniu „do Internetu”. Wskazówki te stosuj w każdym tekście, niezależnie od tematyki i branży, ponieważ zasady panują te same. Pamiętaj, że nic nie ginie w sieci, ale też nie jest łatwe do znalezienia, jeśli nie trzyma się określonych reguł.
Komentarze