News

Kategorie

Zapytaj o ofertę

Dowiedz się, co możemy zrobić dla Twojej Firmy

Przejdź do oferty
gru 11, 2017

Jak powinien wyglądać brief reklamowy?

Brief Reklamowy – jest to podstawowy dokument każdej Agencji Reklamowej. Każdy brief może zawierać spory zestaw informacji użytecznych w procesie planowania i tworzenia kampanii reklamowej. Zawarte informacje w briefie najczęściej dotyczą grup odbiorców reklamy do których chcemy dotrzeć, głównych celów kampanii, analizy rynku, budżetu, idei i pomysłów związanych z realizacją projektu.

Brief Reklamowy precyzuje i określa zadania dla agencji reklamowej. 

Poniżej pokażemy wam jak złożyć odpowiendie zapytanie do agencji reklamowej, abyś nie musiał się kontaktować ani umawiać na kolejne spotkania i ustalenia. Pamiętaj poświęć tu trochę czasu bo dobrze wypełniony brief to sukces Twojej kampanii internetowej.

Na początku musisz wprowadzić firmę i zapoznać z swoimi produktami lub też usługami. Opisz swoją charakterystykę marki, podaj analize konkurencji - to trudne ale wiemy przecież z kim konkurujemy. Musisz też powiedzieć jaki jest sposób zakupu. 

Kolejna bardzo ważna sprawa i trochę trudniesza to docelowa grupa odbiorców: zwróć tu uwagę na cechy demograficzne, jaka jest wiedza o danej kategorii produktów i jakie jest zainteresowanie nią, jakie jest użytkownie produktu i jak rozróżnia się Twój produkt od marek konkurencji.


Postaw sobie cel kampanii reklamowej! Co chcesz osiągnąć dzięki reklamie oraz co wyóżnia Twoją markę.

Musisz też się zastanowić jaka powinna byc pożądana reakcja klienta, co powinien pomysleć klient gdy zobaczy Twoją reklamę?

Jak powinna wyglądać reklama: co należy wykorzystać a czego nie, jak reklama powinna wyglądać czy ma mieć logo napis promocja lub darmowa wysyłka, jeżeli masz jakieś ograniczenia prawne i kodeksy branżowe to na tym etapie również trzeba o tym powiedzieć.

Jakich chcesz użyć środków przekazu jakie są sugerowane media. Tu dam wskazówkę lokalnie nie zawsze radio i ulotki będą się sprawdzały :) Reklama internetowa da się mierzyć ponadto możesz prowadzić kampanie AdWords i docierać do osób które szukają Twoich produktów.

Ustal budżet kampanii i tu pamiętaj to nie jest wydatek a inwestycja w rozwój Twojego biznesu. Dobra kampania i dobre działania spowodują że będzie się on zwracał. Tu musisz wiedzieć że budżet to nie tylko kwota wydana na reklamę ale: wynagrodzenie agencji reklamowej, kwota na produkcję grafik, wydatki na zakup mediach.

Ocena skuteczności kampanii reklamowej czyli czym i jak będziemy sprawdzać cele reklamowe

Jeżeli masz jakieś badania produktu, konkurencji, dane o sprzedaży to poprostu je załącz jako załącznik.

Pamiętaj im więcej dasz informaji w briefie tym bardziej precyzyjny media plan dostaniesz. Jak widać brief to nie tylko informacja o produkcie warto się tu chwile nad nim zastanowić. My proponujemy uproszczoną formę poniżej.

BRIEF REKLAMOWY

 

Wytyczne do przygotowania planu kampanii

reklamowej

 

 

Produkt

Jakie produkty/usługi oferuje firma

Odp.

 Co wyróżnia produkty firmy na tle konkurencji (cechy, korzyści)?

Odp.

 

 

Grupa docelowa

Charakterystyka grupy docelowej wg kryteriów:

Demograficzne (m.in. wiek, płeć, wykształcenie, lokalizacja)

Społeczno - ekonomiczne (m.in. dochód, zawód, styl życia)

Behawioralne (czy kupują produkt, częstotliwość zakupów, jak korzystają z produktu, stopień lojalności)

Odp.

 

 

Jak grupa reaguje na działania marketingowe:

Postrzeganie produktu i marki

Wrażliwość na cenę; cena vs. Jakość

Odp.

 

 

CEL planowanej kampanii reklamowej

Sprzedaż online (Direct Respons)

Odp.

 

Wzmocnienie pozycji marki (Branding)

Odp.

 

Pozyskanie ruchu na stronę (Traffic)

Odp.


Wskaźniki sukcesu z kampanii reklamowej

Wskaźniki podług, których będą optymalizowane kampanie – proszę o sugestie

Bounce rate (współczynnik odrzuceń)

Czas na stronie

Głębokość wizyty

W przypadku kampanii performance marketing określenie liczby ledaów/konwersji

W przypadku powyższych działań wymagane jest udostepnienie widoku z raportów np. Google Analytics, innych.

 


Przekaz reklamowy

Koncepcja przekazu – zawartość merytoryczna, jakie korzyści/cechy produktu/oferty komunikujemy

stała oferta sprzedażowa

informacje o specjalnych akcjach promocyjnych, nowych kolekcjach, przecenach

zróżnicowanie oferty/formy przekazu pod kątem grupy docelowej (np. inne kreacje reklamowe dla mężczyzn, inne dla kobiet)

Odp.

  

W jaki sposób – sformułowania – Slogan, Tagline, Claim, motyw przewodni

Odp.

 

Za pomocą jakich produktów - Preferowane formy reklamowe

Adkontekst eCommerce - graficzno-tekstowe reklamy dynamiczne

Retargeting spersonalizowany

New user (kampanie targetowane na zainteresowania, intencje zakupowe i inne)

Odp.

 

 

Strony docelowe (landing pages)

Adresy URL stron, na które przekierowywać będą reklamy

Odp.

 

 

Czas trwania kampanii (kampania okresowa, ciągła)

Odp.

 

 

Budżet na kampanię

Odp.

 

 

Pytania dotyczące realizowania kampanii w modelu RTB oraz Audience Buying

 

Jaka jest liczba Unique Users/m-c (średnią za okres ostatnich 6 m-cy, bez m-ca grudzień).

Odp.

 

Czy strona „stoi” na zewnętrznej platformie czy też sami są Państwo w stanie „wpiąć kody trakujące”?

Odp.

 

Jak długo może potrwać wpinanie kodów trakujących?

Odp.

 

Jaka jest liczba ofert/produktów na stronie?

Odp.

 

Z jakiego systemu analitycznego Państwo korzystają mierząc ruch – czy to jest Google Analytics?

Odp.

 

Czy posiadają Państwo product feed, jako url w pliku xml?

Odp.

 

Jak często jest aktualizowany product feed?

Odp.

 

Jakiego kosztu  CPO  nie powinna przekroczyć konwersja wygenerowana za naszym pośrednictwem?

Odp.

 

Jak jest średni % odrzuceń przez użytkowników transakcji w miesiącu?

Odp.

 

Jakie aktualnie % sklep osiąga wskaźnik Conversion Rate (CR) z działań retargetingowych?

Odp.

 

Jaka jest średnia wartość koszyka zakupowego?

Odp.

 

Czy są Państwo zainteresowani tylko retargetingiem spersonalizowanym czy również pozyskaniem nowego ruchu na sklep?

Odp.

 

Jak często aktualizowany jest product feed i jakich godzinach w ciągu dnia

Odp.

 

 

 

Przygotowanie  kreacji reklamowych 

Konstanse reklamowe

kolorystyka

układ

czcionki

inne stałe elementy

Odp.

 

Typ kreacji

tylko produktowe

produktowo-brandingowe (polecane dla kampanii dynamicznych typu new user)

Odp.

 

Materiały - prosimy o dołączenie:

logotypu (najlepiej w formacie .PNG, .PDF lub .EPS)

bieżących materiałów graficznych do części brandingowej (np. aktualnego lookbooka)

key visuala, logo manuala, brand booka lub innych materiałów posiadanych przez firmę

innych przykładowych grafik reklamowych, jeśli firma jest w trakcie prowadzenia szerszej kampanii marketingowej.

 

Dane kontaktowe  Klienta

Nazwa:

Osoba kontaktowa:

Telefon:

email:

Strona www: 

Podobał ci się artykuł ? - Zobacz naszą ofertę

Komentarze

Dodaj komentarz

Powrót