Blog o SEO/SEM i SM Agencja PiRmedia. Skuteczne i techniczne porady o działaniach marketingowych. Blog o Pozycjonowaniu I Optymalizacji Stron"/>



Blog

Kategorie

Zapytaj o ofertę

Dowiedz się, co możemy zrobić dla Twojej Firmy

Przejdź do oferty
gru 7, 2017

Infografika – jak zrobić ją samodzielnie i czy ma wpływ na pozycjonowanie?

Infografika – jak zrobić ją samodzielnie i czy ma wpływ na pozycjonowanie?

Spośród wszystkich informacji, którymi użytkownicy Internetu zalewani są każdego dnia, niełatwo wybrać najciekawsze. Zwykle największą uwagę zwracamy na te, których oprawa wizualna przyciąga nasz wzrok. Nie dziwi więc fakt, że coraz bardziej popularne stają się infografiki, które pozwalają w zrozumiały sposób zaprezentować skomplikowane dane statystyczne, raporty i trudne zagadnienia. Czy warto wzbogacać nimi treści na swojej stronie? Jaki wpływ będą miały na jej pozycjonowanie i wreszcie – jak przygotować infografikę samodzielnie? Po kolei.

Infografika a pozycjonowanie

Infografika, jako wizualizacja myśli ma na celu szybkie i ciekawe przekazanie odbiorcy danej wiedzy. Dzięki takiemu ilustrowaniu zamieszczanych treści stają się one łatwe do przyswojenia i zapamiętania. Jednocześnie infografika porządkuje przekaz informacji i angażuje czytelnika zdecydowanie bardziej niż np. tabele z danymi. Czy ma wpływ na pozycjonowanie? Owszem! Jeśli podpiszemy daną grafikę znacznikiem alt, ułatwimy naszej stronie pozycjonowanie i wprowadzimy infografikę do indeksu wyszukiwarki Google. Istotny jest także opis grafiki i jej waga. Ten pierwszy powinien jak najlepiej odnosić się do prezentowanej treści. Waga zaś nie powinna przekraczać 200KB. Przy dużych obrazach warto wybrać format .png, dzięki czemu strona będzie ładowała się szybciej, a grafika pozostanie przy tym czytelna.

 

Jak samodzielnie przygotować infografikę?

Wbrew pozorom nie musimy być grafikami, by samodzielnie stworzyć atrakcyjną wizualnie infografikę. Z pomocą przyjdą nam dostępne w sieci narzędzia, takie jak Canva, Piktochart, Infogr.am, Visual.ly czy też GIMP choć ten już nie jest taki intuicyjny ale darmowy. Ich ogromną zaletą jest przede wszystkim prostota obsługa – poradzi sobie z nimi niemal każdy, a odrobina wprawy wystarczy, by stworzyć naprawdę niezłej jakości grafikę. Co więcej, narzędzia te są darmowe i nie będziemy musieli wykupić kosztownej licencji. Oczywiście możemy skorzystać z płatnych, bardziej rozbudowanych wersji, ale do podstawowego użytku w zupełności wystarczą nam wersje bezpłatne.

 

Jak powinna wyglądać infografika?

To pytanie zadaje sobie wiele początkujących osób. Dużym ułatwieniem są bezpłatne szablony dostępne w narzędziach do projektowania infografik – dzięki nim unikniemy wpadek z nieodpowiednim doborem kolorów czy wielkością liter. Przede wszystkim należy zadbać o to, by infografika była spójna stylistycznie z naszym brand’em. Ważny jest jej odpowiedni szkielet, typografia i dobór kolorów. Pamiętajmy o tym, że podstawowym zadaniem infografiki będzie zwiększenie zaangażowania użytkowników naszej strony – musi więc być przede wszystkim ciekawa i atrakcyjna wizualnie.

Podobał ci się artykuł ? - Zobacz naszą ofertę

Komentarze

Dodaj komentarz

Powrót
Zapisz się do newslettera
Aby być na bieżąco!

Partnerzy