E-commerce

Kategorie

Zapytaj o ofertę

Dowiedz się, co możemy zrobić dla Twojej Firmy

Przejdź do oferty
lis 29, 2017

Jak promować e-commerce? Sprawdzone strategie dla sklepów internetowych

Jak promować e-commerce? Sprawdzone strategie dla sklepów internetowych

Sprzedaż produktów przez Internet to niełatwe zadanie. Konkurencja stale rośnie, a skuteczne dotąd metody promocji coraz częściej zawodzą. Jak zatem promować swój biznes online w taki sposób, by osiągnąć sukces? Co zrobić, by jeszcze lepiej sprzedawać w sieci i jak mądrze inwestować w reklamę? Jeśli Ty również zadajesz sobie powyższe pytania, świetnie trafiłeś. Poznaj sprawdzone strategie promocji dla sklepów internetowych.


Pozycjonowanie

To absolutna podstawa dla każdego, komu zależy na tym, by sprzedawać swoje produkty przez Internet. Na czym polega pozycjonowanie? Zgodnie z przyjętą w branży marketingowej definicją, składają się na nie takie działania, które zmierzają do osiągnięcia przez dany serwis jak najwyższej pozycji w wynikach organicznych wyszukiwarek internetowych dla wybranych słów i fraz kluczowych. Mówiąc krótko: dbając o odpowiednie pozycjonowanie swojego sklepu sprawisz, że użytkownicy będą mieli szansę dotrzeć do niego poprzez wyszukiwarkę internetową. Co się stanie, gdy zaniedbasz pozycjonowanie swojej witryny? Istnieje duże prawdopodobieństwo, że wiele osób nigdy nie dowie się o jej istnieniu.

 

Content marketing

Content marketing, zwany również marketingiem treści, z każdym kolejnym rokiem staje się coraz bardziej popularny. Warto w niego zainwestować z dwóch powodów. Przede wszystkim proponując swoim odbiorcom wartościowe, merytoryczne treści (np. w formie e-booka udostępnianego na stronie sklepu), stajesz się cennym i wartościowym źródłem wiedzy, a co za tym idzie – ekspertem w swojej branży. To zaś sprawia, że klienci darzą Cię zaufaniem i chętnie kupują Twoje produkty. Jest i drugi powód, dla którego warto zainteresować się content marketingiem. Dziś stanowi on bowiem element strategii SEO. Oznacza to, że zapełniając swoją witrynę wartościową treścią sprawiasz, że Google ocenia Twój sklep wysoko i wyświetla go na wyższej pozycji w wynikach wyszukiwania wyszukiwarki internetowej.

 

Social media marketing

Nawet jeśli na co dzień nie korzystasz z mediów społecznościowych, nie możesz udawać, że nie dostrzegasz ich istnienia. Zwłaszcza jeśli zależy Ci na skutecznej promocji swojego biznesu w sieci. Dlaczego to takie ważne, byś promował go w mediach społecznościowych? Ponieważ właśnie tam są Twoi klienci! Korzystają z Facebooka, Twittera, LinkedIna czy Google +, logują się na YouTube, śledzą ulubione marki na Pintereście. Każdy z tych portali może stać się dla Ciebie cennym kanałem dotarcia do odbiorców – wystarczy, że odpowiednio je wykorzystasz.

 

Influencer marketing

Mianem influencera określa się dziś osobę, która skutecznie wpływa na opinię innych, a jej pozytywna rekomendacja zachęca ich do zakupu promowanego produktu. Influencerem może być popularny bloger, vloger lub inna osoba skupiająca wokół siebie lojalnych odbiorców. Podejmując z nim współpracę, możesz liczyć na to, że jego fani dowiedzą się o Twoim sklepie oraz produktach i – być może – sami zechcą z nich skorzystać.

 

Płatna reklama w formie AdWords lub Facebook Ads

Coraz większą popularnością cieszą się kampanie reklamowe w Google AdWords i Facebook Ads. Platforma Google AdWords umożliwia Ci promowanie swojego sklepu w wynikach wyszukiwania wyszukiwarki Google oraz w serwisach należących do sieci partnerskiej Google; Facebook Ads wykorzystasz zaś do promowania swojego biznesu na Facebooku. Na obydwu platformach utworzysz również kampanię remarketingową, która pozwoli Ci dotrzeć do osób, które były zainteresowane zakupem Twoich produktów, ale z jakiegoś powodu nie sfinalizowały transakcji.

 

E-mail marketing

Niektórzy twierdzą, że e-mail marketing odszedł do lamusa. Choć przez jakiś czas rzeczywiście można było odnieść takie wrażenie, dziś nikt nie ma już wątpliwości – e-mail marketing powrócił do łask i skutecznie pomaga zwiększyć poziom sprzedaży. Twórz ciekawe, angażujące newslettery, które zachęcać będą Twych odbiorców do zakupu – udostępniaj kody rabatowe i zakupowe wskazówki, przypominaj o pozostawionych w koszyku rzeczach.

 

Powyższe strategie to tylko niewielka część możliwości, jakie daje Ci dziś Internet. Umiejętnie wykorzystaj je do promocji swojego sklepu, a już wkrótce przekonasz się, jak bardzo są skuteczne. Jeśli nie czujesz się na siłach, by wdrożyć je samodzielnie, powierz to zadanie profesjonalnej agencji kreatywnej. Pamiętaj, że tego typu formy promowanie marki nie są zarezerwowane dla największych – Ty również możesz osiągnąć dzięki nim sukces!

 
 

Podobał ci się artykuł ? - Zobacz naszą ofertę

Komentarze

    Kacper napisał: lis 29, 2017
    Test
    Kacper napisał: lis 29, 2017
    test
    Kacper napisał: lis 29, 2017
    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Donec tempor pellentesque neque. Orci varius natoque penatibus et magnis dis parturient montes, nascetur ridiculus mus. Aliquam nec leo ac tortor hendrerit iaculis sed et risus. Aliquam ullamcorper maximus dolor ut tincidunt.Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Donec tempor pellentesque neque. Orci varius natoque penatibus et magnis dis parturient montes, nascetur ridiculus mus. Aliquam nec leo ac tortor hendrerit iaculis sed et risus.

Dodaj komentarz

Powrót