Blog SEO/SEM. Skuteczne i techniczne porady o działaniach marketingowych. Blog o Reklamie Internetowej - tylko praktyka "/>



Blog

Kategorie

Zapytaj o ofertę

Dowiedz się, co możemy zrobić dla Twojej Firmy

Przejdź do oferty
lis 29, 2017

Link Building – czy istnieją jeszcze wartościowe katalogi do pozycjonowania stron - SEO?

Link Building – czy istnieją jeszcze wartościowe katalogi SEO?

Czy katalogi SEO mają wpływ na pozycjonowanie stron? - już teraz odpowiemy tak

Efektywna promocja w internecie wymaga szeregu zabiegów mających za zadanie ułatwienie dostępu do szerokiego grona odbiorców, zwłaszcza przez umiejscawianie stron na pierwszych miejscach w wynikach wyszukiwania. Optymalizacja Search Engine Optimization (SEO) jest szeregiem technik pozwalających na osiągnięcie takiego wyniku. Jednak i te metody można uczynić skuteczniejszymi, a to dzięki dodaniu strony do katalogu SEO.


Katalogi SEO

Czym jest katalog SEO? Najprościej mówiąc jest to baza danych lub strona internetowa, na której umieszcza się odnośniki do pozycjonowanych stron. Takie działanie pozwala na podniesienie wartości strony dla mechanizmów wyszukiwarek, w następstwie czego są one wyżej pozycjonowane w rankingu wyników. Metoda ta, uważana jeszcze kilka lat temu za jedną ze skuteczniejszych sposobów na poprawę miejsca w rankingach stron, uważana jest obecnie za mało efektywną. Przyczyniło się do tego kilka czynników, z których najistotniejszym był fakt, że większość z masowo tworzonych katalogów SEO tworzono wyłącznie jako sposób na podniesienie pozycji w wynikach wyszukiwania. Strony, które stosowały tzw. nieetyczną optymalizację, mającą sztucznie podnieść jej miejsce w rankingach (Page Rank), wychwytywane były przez filtry Google i usuwane z wyników wyszukiwania. Za najlepszy katalog uważany był DMOZ – Open Directory Project, który działał od roku 1998 do 2017. Jego siła wynikała ze stosowania zasady „humans do it better”, ponieważ każdy wpis był sprawdzony i opisany przez jednego z członków społeczności opiekującej się tym projektem.

Również obecnie nie brakuje katalogów SEO, w których można umieścić odnośniki do strony. Dostępne są jednak także nowe formy poprawy rankingu, oparte na jakości oferowanych linków. Pierwszą z nich są katalogi branżowe, w których powinno umieszczać się odnośniki do stron ścisłe powiązanych z tematyką takiego katalogu. Kolejnym sposobem są artykuły sponsorowane z dziedzin powiązanych z treścią strony, zwłaszcza umieszczone na wartościowych stronach, o ugruntowanej pozycji. Pożyteczne są także wpisy gościnne dokonywane przez rozpoznawane w sieci osoby, np. znanych blogerów. Na koniec warto wspomnieć o informacjach prasowych, w których mogą być wykorzystane np. udostępnione przez posiadaczy strony wyniki analiz rynkowych, badań konsumenckich lub inne – atrakcyjne z punktu widzenia zwykłego odbiorcy treści.

 

Dodawanie stron do katalogów

Wbrew pozorom ten zabieg może się opłacić, jednak tylko po spełnieniu określonych warunków. Po pierwsze, katalog taki musi być popularny i wartościowy dla użytkowników – najlepiej o ugruntowanej, długoletniej historii. Nie może on zawierać spamu. Ponadto, wybierając odpowiedni katalog, warto posłużyć się narzędziami służącymi do analizy profilu odnośników, w wynikach których należy zwrócić uwagę zwłaszcza na wysokość wskaźnika Trust Rank oraz Trust Flow. Zawężenie kryteriów oceny powoduje, że najlepsze wyniki będą miały katalogi wchodzące w skład dużych polskich serwisów informacyjnych. Wartościowe pod tym względem będą zarówno płatne katalogi ogólnotematyczne, jak i katalogi branżowe lub firmowe, powiązane z określoną branżą. Jeśli właściciel strony prowadzi działalność na określonym terenie, może skorzystać także z katalogów regionalnych, które często są powiązane z lokalnymi serwisami informacyjnymi.

Wybór odpowiednich katalogów nie jest łatwy, jeśli jednak umieści się link w takim miejscu, to jego lokalizacja w wynikach wyszukiwania popularnych wyszukiwarek szybko wzrośnie.

Podobał ci się artykuł ? - Zobacz naszą ofertę

Komentarze

Dodaj komentarz

Powrót