Pozycjonowanie stron

Kategorie

Zapytaj o ofertę

Dowiedz się, co możemy zrobić dla Twojej Firmy

Przejdź do oferty
lis 23, 2017

SEO i SEM – co warto o nich wiedzieć?

SEO i SEM – co warto o nich wiedzieć?

 

czym jest seo a czym sem

W obecnych czasach wyszukiwarki internetowe są niezmiernie ważnym narzędziem, służącym kreowaniu wizerunku dowolnego podmiotu, niezależnie od tego, czy jest to firma, organizacja non-profit, jednostka edukacyjna, czy organ samorządowy lub państwowy. To właśnie strony internetowe, do których prowadzą wyniki wyszukiwania są obecnie podstawową platformą reklamy funkcjonującej w Internecie. Dlatego tak ważny jest atrakcyjny i aktualny serwis internetowy zapewniający wysoką oglądalność. Jednak, aby osiągnąć cel, jakim są częste odwiedziny na stronie, konieczne jest takie jej przygotowanie, by stawała się „łatwym celem” dla wyszukiwarek internetowych. Do tego właśnie służą narzędzia takie jak SEM i SEO.

Co to jest SEM?

SEM (Search Engine Marketing) to wszelkie działania marketingowe oparte na użyciu wyszukiwarek internetowych. Przeglądarki, które prezentują wyniki wyszukiwania interesujących odbiorcę fraz będą w pierwszej kolejności wyświetlały treści promowane, mające na celu zainteresowanie potencjalnego odbiorcy. Na działania SEM składa się szereg elementów, z których najważniejsze to SEO (Search Engine Optimization) często powiązane z pozycjonowaniem stron, czyli optymalizacją WWW pod kątem wyszukiwarek internetowych.

Pozycjonowanie to zestaw działań prowadzonych w odniesieniu do strony internetowej, zapewniający jej zdobycie i utrzymanie wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania. Opiera się ono głównie na odpowiednim doborze fraz i słów kluczowych oraz na pozyskiwaniu linków prowadzących do witryny. Na efektywność wyszukiwania strony istotnie wpływają także inne czynniki, bezpośrednio powiązane z SEO, polegające m.in. na ciągłej optymalizacji treści i technicznych aspektach budowy witryny. SEO pozwala na podniesienie pozycji strony internetowej w wynikach wyszukiwania przy znacznie niższym nakładzie środków, niż w kampaniach opartych na elementach płatnych, np. na linkach sponsorowanych.

Z mechanizmami treści sponsorowanych powiązane są mechanizmy PPC (Pay per Click) lub inaczej CPC (Cost per Click), czyli model opłat za reklamę prezentowaną przede wszystkim w wyszukiwarkach internetowych, w którym klient płaci za prezentowaną reklamę wtedy, kiedy zostanie ona kliknięta przez użytkownika internetu. Najpopularniejszym obecnie narzędziem wykorzystującym linki sponsorowane jest AdWords firmy Google. Narzędzie to pozwala na wyświetlanie w wyszukiwarce Google – obok wyników wyszukiwania naturalnego lub bezpośrednio nad nimi – reklam ściśle powiązanych z wpisywanymi frazami, niezależnie od tematyki. Google AdWords daje pełną kontrolę nad wydatkami związanymi z reklamą oraz pozwala na ścisłe sprecyzowanie grupy docelowej odbiorców reklamy, kierując się takimi kryteriami, jak ich wiek, płeć, miejsce zamieszkania lub zainteresowania.

 

Dla kogo przeznaczone są narzędzia związane z marketingiem internetowym?

Narzędzia wspomagające reklamę w internecie skierowane są praktycznie do każdego odbiorcy, jednak by móc ich efektywnie używać, warto skorzystać z usług wyspecjalizowanej agencji reklamowej, marketingowej, czy też interaktywnej. Zwłaszcza ta ostatnia forma zapewnia największą skuteczność w internecie, ponieważ jej działania kompleksowo obejmują praktycznie pełny wachlarz usług powiązanych z zaistnieniem danego podmiotu w globalnej sieci, począwszy od stworzenia strony internetowej, poprzez opracowanie internetowych kampanii reklamowych, czy promowanie marki w sieci, na pozycjonowaniu i promowaniu stron internetowych kończąc.

Podobał ci się artykuł ? - Zobacz naszą ofertę

Komentarze

Dodaj komentarz

Powrót