Blog o SEO/SEM i SM Agencja PiRmedia. Skuteczne i techniczne porady o działaniach marketingowych. Blog o Pozycjonowaniu I Optymalizacji Stron"/>



Blog

Kategorie

Zapytaj o ofertę

Dowiedz się, co możemy zrobić dla Twojej Firmy

Przejdź do oferty
lis 21, 2017

Jak zwiększyć sprzedaż mojego e-biznesu?

Sprzedaż w sieci to nie lada wyzwanie – e-commerce jest jedną z najszybciej rozwijających się branż, a liczba e-sklepów stale rośnie. Obecnie rynek internetowego handlu w samej Polsce wyceniany jest na około 40 mld złotych. Na świecie wartość ta przekroczyła już 1,5 biliona euro. To oznacza, że zainteresowanie konsumentów zakupami przez Internet jest coraz większe. Jednocześnie widać również, jak ważna dla sprzedawców jest dziś obecność w sieci. Niestety – sama ona nie wystarczy. Co jeszcze będzie Ci potrzebne, byś mógł sprzedawać swoje produkty przez Internet i osiągać satysfakcjonujące zyski?

 

Raport ecomerce dotyczący ilości zakupów internetowych w polsce. 

* Rys 1.

1. Pierwsze kroki

Niezależnie od tego, czy zamierzasz otworzyć sklep internetowy, czy przenieść część swej działalności do sieci, musisz zatroszczyć się o atrakcyjną nazwę strony internetowej, na którą trafiać będą Twoi odbiorcy. Jeśli dopiero tworzysz swój biznes, dobrze tę kwestię przemyśl– upewnij się, że nie istnieje podobny sklep o identycznej nazwie i że dostępna będzie odpowiednia dla niego domena. Jeżeli zamierzasz rozwijać swoją działalność, rozszerzając ją na na rynki zagraniczne, już dziś zarezerwuj domenę z końcówką .com. Dzięki temu w przyszłości unikniesz ryzyka, że interesujący Cię adres będzie zajęty. Jeśli wymyślenie atrakcyjnej i trafnej nazwy dla Twojego sklepu sprawia Ci trudność, powierz stworzenie jej profesjonalnej agencji kreatywnej, która nie tylko zadba o weryfikację dostępności odpowiednich domen, ale też sprawdzi, czy zaproponowane pomysły nie są zastrzeżone. Pamiętaj także o konieczności wykupienia usługi hostingu i platformy zakupowej.

 

2. Zdefiniuj grupę docelową

Wiesz, dlaczego tak wiele firm upada już po pierwszym roku swej działalności? Przyczyn tego stanu rzeczy jest co najmniej kilka, jednak jedną z najczęstszych jest brak odpowiedniego zdefiniowania grupy docelowej. Zastanów się zatem, do kogo kierujesz swoją ofertę oraz komu korzystanie z Twoich produktów przyniesie najwięcej korzyści. Staraj się możliwie precyzyjnie określić swojego odbiorcę – gdzie bywa, jakie ma zainteresowania, czy status materialny i zawodowy. Im bardziej precyzyjnie go zdefiniujesz, ty łatwiej będzie Ci do niego dotrzeć.

 

Jeśli chcesz dobrze wydawać pieniądze w internecie określ precyzyjnie grupę swoich odbiorców 

* Rys 2.

3. Bądź tam, gdzie Twoi klienci

Jeśli prowadzisz lub zamierzasz prowadzić swój sklep w sieci, zadbaj o jego obecność w mediach, w których są Twoi klienci. Sama strona internetowa Twojego sklepu, nawet najlepsza i najbardziej atrakcyjna wizualnie, już nie wystarczy. Docieraj do odbiorców za pomocą własnego kanału na YouTube, czy fanpage'a na Facebooku, Instagramie, Pinterestcie czy Twitterze. Nie czekaj, aż klienci sami odnajdą Twój sklep – bądź tam, gdzie oni. Śledź rozwój mediów społecznościowych i aktywnie w nich uczestnicz, by stale zwiększać rozpoznawalność swej marki. Jeśli nie jesteś ich pasjonatem, a Twoja wiedza jest niewystarczająca, nie musisz porywać się na samodzielne prowadzenie profilów Twojej firmy – może zająć się tym profesjonalna, zatrudniona przez Ciebie agencja marketingowa.

 

Agencja Reklamowa pokazuje schemat możliwości i narzędzi, które dają coraz większe możliwości internetu 

* Rys 3.

 

4. Bądź ekspertem

Zbuduj wizerunek eksperta dzieląc się fachową wiedzą związaną ze swoją branżą. Nagrywaj tutoriale, pisz artykuły, zapraszaj swoich odbiorców na wartościowe webinary. Możesz również przygotować dla swoich klientów e-book zawierający wskazówki, w jaki sposób stosować lub wykorzystać zakupiony w Twoim sklepie produkt. Forma, jaką wybierzesz zależeć będzie od charakteru i rodzaju Twojej działalności. Z pewnością znajdziesz taką, która pozwoli Ci dzielić się wiedzą z Twoimi odbiorcami i zbudować wizerunek specjalisty w branży.

 

5. Design ma znaczenie

Cokolwiek przygotowujesz i udostępniasz w sieci, powinno mieć atrakcyjną formę wizualną. Jeśli nie jesteś grafikiem i nie potrafisz samodzielnie opracować materiałów graficznych dla swojej firmy, zleć stworzenie ich profesjonalnemu grafikowi. Design ma znaczenie, a dobry, atrakcyjny baner czy strona internetowa mogą skutecznie zachęcać do zakupu. Niestety, działa to także w drugą stronę: niskiej jakości – będą do niego zniechęcać. Ta zasada dotyczy również zdjęć dostępnych w Twoim sklepie produktów. Pamiętaj, że „kupujemy oczami” i to właśnie od nich zależeć będzie Twój przyszły sukces.

 

6. Postaw na content

Content czyli, innymi słowy, treść Twojej strony internetowej, może być Twoją największą siłą. Zadbaj o unikalny opis swojej firmy oraz skłaniające do zakupu opisy produktów. Uzupełnij opisy kategorii i podstrony, stosuj język korzyści. Wreszcie: daj swojemu odbiorcy wartość. Udostępnij mu cenne porady i wskazówki, podziel się swoją wiedzą i doświadczeniem. Nie jesteś mistrzem pióra? Nie szkodzi! Tworzenie treści na Twoją stronę możesz zlecić copywriterowi.

 

7. Promuj się

Niektórzy twierdzą, że dobry produkt obroni się sam. Mylą się. Jeśli chcesz być widoczny i docierać ze swoimi produktami do potencjalnych klientów, przeznacz budżet na reklamę. Możesz zdecydować się na Facebook Ads (a więc płatną kampanię reklamową na Facebooku), Google AdWords (czyli reklamę w sieci wyszukiwania Google lub w sieci partnerskiej Google), reklamę na Instagramie lub innym portalu społecznościowym. Odpowiednio zaplanowana i optymalizowana kampania pozwoli Ci skutecznie docierać do osób zainteresowanych Twoimi produktami.

 

Sposobów na sprzedaż w sieci jest wiele i tylko od Ciebie zależy, który z nich wybierzesz. Nim zaczniesz go stosować, odpowiednio się do tego przygotuj. Jeśli nie masz czasu i pieniędzy na eksperymenty, całość lub część działań marketingowych powierz profesjonalnej agencji kreatywnej. W czasie, gdy ta sprawnie będzie je wdrażać, Ty skoncentrujesz się na tym, na czym znasz się najlepiej – zarządzaniu i rozwoju swojego biznesu.

Podobał ci się artykuł ? - Zobacz naszą ofertę

Komentarze

Dodaj komentarz

Powrót
Zapisz się do newslettera
Aby być na bieżąco!

Partnerzy