Blog SEO/SEM. Skuteczne i techniczne porady o działaniach marketingowych. Blog o Reklamie Internetowej - tylko praktyka "/>



Blog

Kategorie

Zapytaj o ofertę

Dowiedz się, co możemy zrobić dla Twojej Firmy

Przejdź do oferty
maj 12, 2021

Kampanie natywne - pozyskaj jakościowy ruch na www!

Czas content'u

 

Reklamy natywne od kilku lat, są coraz częściej spotykane na serwisach internetowych. Swoim wyglądem przypominają reklamy display. Bowiem native również składa się z grafiki oraz tekstu. Jednak całość ma zupełnie inny charakter. Celem kampanii natywnych nie jest bowiem sprzedaż, a pozyskanie wartościowego ruchu i wzbudzeniu zaufania. Trzeba mieć świadomość, że współcześni użytkownicy Internetu są zmęczeni nachalnymi bannerami, które namawiają do kupna konkretnego produktu. Obecnie klienci szukają w sieci głównie odpowiedzi na swoje pytania, porad, ciekawych informacji. Zakup konkretnych produktów, jest ostatnim etapem ścieżki zakupowej. Zatem najważniejsze jest pozyskać użytkownika, który zainteresowany naszą firmą, ostatecznie sam będzie do nas wracał, nawet bez retargetingu. By tak było, musimy zadbać o ciekawe treści związane z naszą branżą. Jeżeli jeszcze nie prowadzisz bloga, albo kącika porad koniecznie to zmień. Regularnie pojawiające się teksty na naszej stronie nie tylko budują zaplecze odpowiedzi na pytania Twoich klientów, ale również dobrze wpływają na SEO. Mając już stronę zaopatrzoną merytorycznie, możesz wdrążyć kampanię natywną, która pomoże Ci je wypromować, a tym samym pozyskać klientów.

 

Kampania natywna

 

Prowadząc firmę, nie zastanawiasz się nad inwestycją w kampanie display czy w wyszukiwarkę. Wiesz już, że istnienie w Internecie to klucz do zwiększenia ruchu na swojej stronie. Jednak przez lata prowadzenia działalności, wiesz także, że nie zawsze kliknięcie w banner oznacza sprzedaż produktu. Kampanie natywne mają na celu przede wszystkim, zainteresowanie odbiorcę naszą wiedzą i pomysłem na rozwiązanie jego dylematu. Reklama natywna, choć przypomina wizualnie reklamę display, różni się od niej detalami. Przede wszystkim na grafice nie możne znajdować się logo i nazwa firmy. Natomiast hasło pod zdjęciem nie powinno mieć charakteru sprzedażowego. Całość musi dawać wrażenie odnośnika do kolejnego artykułu. Bardzo istotne jest również miejsce przekierowania klienta, po kliknięciu w reklamę. Ważne, aby nie wzbudzić w odbiorcy poczucia oszukania. Bowiem klikając w grafikę, na której znajduje się namiot, a pod nim hasło: „Jak biwakować bezpiecznie?” Klient nie chce od razu zobaczyć konkretnych śpiworów, czy preparatów owadobójczych. Chce dowiedzieć się co musi zrobić, albo kupić, aby móc cieszyć się spokojnym wypoczynkiem na łonie natury. Dlatego Ty jako ekspert w swojej branży musisz dać swojemu klientowi garść przydanych porad i informacji. Odbiorca, który dostanie gotowe rozwiązanie swojego dylematu, z pewnością zajrzy na kolejne podstrony, na których będzie mógł zapoznać się z ofertą sprzedażową. Ważne, żeby ten proces był jak najbardziej naturalny i by klient z własnej woli dokonał zakupu. Wówczas mamy pewność, że wróci do nas ponownie. Dlaczego? Bo nie zmęczyliśmy go agresywnymi bannerami czy nachalnymi okienkami typu pop-up. Daliśmy mu pomysł, poradę, a przy okazji na tej samej stronie mógł dokonać zakupu.

 

Prestiż i zaufanie

 

Reklamy natywne są używane nie tylko do promowania treści ze swojej strony internetowej. Native pozwala także pozyskiwać czytelników naszych artykułów, publikowanych na serwisach zewnętrznych. Jeżeli masz teksty, które znajdują się na konkretnych portalach, wdrąż kampanię natywną i zobacz, o ilu więcej czytelników zdobędziesz. Taka forma reklamy jest zatem doskonałym sposobem na budowanie zaufania między firmą a klientem. Odbiorca ma poczucie, że dana firma jest renomowana i promowana przez znane w Polsce portale. Content i jego rozpowszechnianie jest kluczowe w obecnych strategiach marketingowych. Kampanie natywne pozwalają pozyskiwać wartościowy ruch, na Twoją stronę. Zatem jeżeli tworzysz i regularnie publikujesz treści, zacznij je promować i zobacz, o ile zwiększy się jakość wizyt na Twojej stronie internetowej.

 

Native od kuchni

 

Obecnie kampanie natywne rozliczane są w systemie CPC. Ceny za klik zależą od wielkości reklamy, a także od zawężenia grupy docelowej. Bowiem reklamy native możemy targetować tak samo jak display. Nie ma zatem problemu, by wyświetlać reklamy tylko i wyłącznie osobom interesującym się podróżowaniem, czy np. rodzicom. Odpowiednio dobrane targetowanie oraz serwisy, na których ma być pokazywana reklama, daje gwarancję sukcesu w postaci wartościowego ruchu na stronie. By firma mogła się rozwijać, trzeba wciąż badać zmieniające się trendy i poznawać potrzeby naszych klientów. Kluczem do sukcesu jest dopasowanie się do swoich odbiorców. Pamiętaj, by obserwować zmieniające się trendy. Kampania natywna pomoże Ci w lepszym promowaniu firmy, oraz Twojego zaplecza content'owego. Pozyskuj nowych klientów w nowoczesny i skuteczny sposób. Przekonaj się jaką moc mają treści.

Podobał ci się artykuł ? - Zobacz naszą ofertę

Komentarze

Dodaj komentarz

Powrót