Blog SEO/SEM. Skuteczne i techniczne porady o działaniach marketingowych. Blog o Reklamie Internetowej - tylko praktyka "/>



Blog

Kategorie

Zapytaj o ofertę

Dowiedz się, co możemy zrobić dla Twojej Firmy

Przejdź do oferty
kwi 1, 2021

email Mailing -Kampanie, które sprzedają

Mailing - zrób to dobrze!

 

Za sukcesem każdej kampanii reklamowej stoją skrupulatne przygotowania i odpowiednia strategia. W przypadku mailingu wymaga to jednak nieco większego nakładu pracy. Dobry mailing to taki, który nie wpada do spamu. Pozwala zdobyć zarówno nowych odbiorców, jak i zachęcać do ponownych zakupów tych stałych klientów. By tak było, wszystkie elementy kampanii mailingowej muszą być dopracowane. Jak z każdą reklamą najważniejsze jest, zrozumieć kto jest Twoim odbiorcą. Bazy mailingowe to klucz do pożądanych rezultatów. Wysyłka maili do przypadkowych użytkowników generuje jedynie koszty. Nietrafiona oferta, czy nielegalnie zdobyty adres mailowy. Najczęściej skutkuje umieszczeniem wiadomości w folderze spam. Staraj się budować bazę w oparciu o sprawdzone metody. Najprostszą jest stworzenie newslettera. Zachęć odbiorców do zapisania się. W zamian możesz zaoferować rabat na pierwsze zakupy, albo darmową wysyłkę. Jeżeli nie masz swojej bazy mailingowej, możesz skorzystać z baz, którymi dysponują duże sieci reklamowe. Ważne w tym wypadku będzie odpowiednie targetowanie kampanii. Dobierz grupę wiekową, lub zawodową. Możesz też sugerować się profilami zainteresowań czy intencjami zakupowymi. Pamiętaj, że im lepiej poznasz swoją grupę docelową tym trafniej będziesz mógł dobrać do nich ofertę. Klienci, którzy widzą, że mail jest stworzony specjalnie dla nich, bardziej entuzjastycznie podchodzą do konkretnej oferty. Często wystarczy, że zwrócisz się do swojego klienta po imieniu. Taki zabieg ma bardzo dobry wydźwięk.

 

Dopracowana kreacja

 

Nie, nie to nie będzie wątek o tym jak masz wyglądać podczas wysyłki swoich maili reklamowych. Dopracowana kreacja mailingowa to przede wszystkim nowoczesny ciekawy wygląd. Merytoryczne, wartościowe treści. Ciekawa oferta, oraz wspomniana wcześniej personalizacja. Myśląc o tym, jak ma wyglądać Twój mailing, myśl o potrzebach swoich klientów. Stosuj interesujące grafiki. Spróbuj pokusić się o zabawne treści. Znajdź grafika, który ubierze to wszystko w ciekawą, spektakularną całość. Suche hasła i zwykłe zdjęcia, na pustym białym tle. Dają wrażenie nieprofesjonalnych, a czasami nawet fałszywych wiadomości. Takie maile kojarzą się z firmami, które w nieuczciwy sposób chcą klienta naciągnąć. Dlatego musisz zrobić wszystko by Twój mailing, był nowoczesny, kreatywny i interesujący. Personalizacja maila wcale nie musi być skomplikowana. Wystarczy czasami, że znasz płeć odbiorcy. Zwróć się do niego: Czy znalazłaś już swój wymarzony kostium kąpielowy? Taki zabieg, daje klientowi poczucie, że oferta jest stworzona specjalnie dla niego. Dane o swoich odbiorcach zbieraj z innych kampanii, a także poprzednich mailingów. Analizuj, sprawdzaj, badaj, kim są Twoi odbiorcy, czego szukają, czym się interesują. Im więcej o nich wiesz, tym masz większą szansę na to, że staną się Twoimi realnymi, stałymi klientami.

 

E-mail marketing w CPC

 

Sposób rozliczania to ważna kwestia każdej kampanii reklamowej. System CPC przez wielu marketingowców jest nielubiany. Wszyscy chcą rozliczać się za sprzedaż. Jednak agencje reklamowe, oraz duże sieci taki system realizują tylko z największymi markami. W przypadku mailingu system cpc jak najbardziej możemy określić jako rozliczanie za efekt. Koszt bowiem jest pobierany, dopiero gdy klient, któremu wyślemy maila, otworzy go, a następnie z kreacji przeniesie się na Twoją stronę internetową. Taka ścieżka pozwala wyodrębnić tych klientów, którzy byli naprawdę zainteresowani naszą kreacją, a także tym, co mamy im do zaoferowania. Ceny za klik w przypadku mailingu mogą wahać się od 1 zł do nawet 4. Im węższa grupa użytkowników, tym cena jest wyższa. Jednak w takim systemie łatwo obliczyć ilu klientów pozyskamy. Pamiętając przy tym, że unikamy tzw. przypadkowych, czy pustych klików. Jak w przypadku reklam display.

 

Czepiaj się szczegółów

 

Czasami to niewielki detal może zaważyć o sukcesie. Niektórzy nie pamiętają, o zasadzie, że dobre wrażenie można zrobić tylko raz. Dlatego Ty zawsze pamiętaj o nadaniu ciekawego tytułu dla swojej wiadomości. Chwytliwe hasło, które nakłoni odbiorcę do otwarcia maila. Sprawdź, czy nie ma błędów stylistycznych, czy ortograficznych. To zawsze źle wygląda i negatywnie wpływa na dalszą relację z klientem. Nie zapomnij o stopce. Wpisz w niej dane swojej firmy. Użytkownik, wówczas wie, że ma do czynienia z prawdziwą firmą. Pamiętaj o swoich klientach. Daj mi dodatkowy rabat z okazji świąt, lub urodzin. Testuj swoje kampanie przed ostateczną wysyłką. Dzięki temu unikniesz sytuacji, że Twoja kreacja przekierowuje na złą podstronę. Pracuj nad swoją stroną firmową. Niech zachęca do spędzania na niej więcej czasu. Wdrąż kampanię mailingową w swoje działania i przekonaj się, ile dobrego możesz zyskać.

Podobał ci się artykuł ? - Zobacz naszą ofertę

Komentarze

Dodaj komentarz

Powrót