Content Marketing

Kategorie

Zapytaj o ofertę

Dowiedz się, co możemy zrobić dla Twojej Firmy

Przejdź do oferty
mar 5, 2021

Email marketing rozliczany cpc

Po pierwsze baza

 

Nie ma mowy o skutecznym e-mail marketingu bez odpowiedniej bazy adresatów. Mailingi wysyłane do przypadkowych użytkowników. Nie dają szans na efektywność kampanii. Przed przystąpieniem do wysyłki należy skrupulatnie zebrać swoją bazę mailingową. Jeżeli będzie ona zebrana w legalny sposób. Unikniemy wpadania naszych mailingów do folderów SPAM. Pamiętaj, by zebraną już grupę adresatów segmentować. Podziel swoich adresatów ze względu na płeć, wiek, miejsce zamieszkania, konkretne zainteresowania itp. To pozwoli lepiej personalizować maile i bardziej szczegółowo dobierać ofertę. Odbiorca musi odnieść wrażenie, że mail jest zbudowany specjalnie dla niego. E-mail marketing behawioralny to swego rodzaju konieczność. Przypadkowe maile nie mają prawa bytu. Użytkownicy, którzy otrzymują takie treści od razu je odrzucają, bądź zaznaczają jako SPAM. Nie wszyscy wiedzą, że kampanie mailingowe można targetować podobnie jak kampanie display. Firmy zajmujące się wysyłkami mailingów. Posiadają narzędzia, które pozwalają docierać nawet do najwęższych grup docelowych.

 

Kreacja mailingowa

 

Jeżeli już wiesz do kogo wysyłać mailingi. Warto zadbać o to, by były one atrakcyjne wizualnie. Zwykła grafika na białym tle z hasłem reklamowym. Nie będzie odbierana pozytywnie. Takie maile są traktowane jako niewiarygodne oferty, ocierające się o oszustwa. Kreacja mailingowa powinna być wykonana w sposób staranny i profesjonalny. Dobrze jeżeli jest ona dynamiczna, tzn. wymaga interakcji klienta. Zarówno treść jak i grafiki, powinny odpowiadać aktualnym potrzebom klienta. Oczywiście całość nie może być zbyt długa. Klient nie ma czasu, by zaczytywać się w historię o Twojej firmie. W treści maila powinny znaleźć się przyciski typu call to action. Zwróć uwagę, aby mail od początku do końca był spersonalizowany. Jeżeli znasz imię odbiorcy, wykorzystaj to. Jeżeli znasz tylko płeć, dobierz odpowiednie produkty. Analitycy, którzy badają reakcje klientów na maile reklamowe. Nie mają złudzeń, że dobrze dopracowane maile zwiększają szanse, na osiągnięcie założonych KPI.

 

Rozliczaj się w CPC

 

Sposób rozliczania w przypadku mailingu ma bardzo duże znaczenie. Z reguły większość firm chce rozliczać się za 1000 wysłanych maili. Jednak znacznie bardziej skuteczny okazuje się system CPC, czyli za tzw. klik. Ta metoda pozwala wyodrębnić realnie zainteresowanych naszą ofertą klientów. Bowiem koszt ponosimy dopiero gdy, klient, któremu wyślemy maila, otworzy go i kliknie w jego element, przekierowując się na wybrany landing page. Tak więc wiemy wówczas, że taki odbiorca zapoznał się z treścią maila i zainteresował się naszą ofertą. Jeżeli za cel kampanii mailingowej obierzemy przekierowanie klientów na konkretną podstronę. System CPC idealnie się sprawdzi.

 

Dopracuj i testuj

 

Na sukces kampanii mailingowych, składa się kilka elementów. Wiesz już, by zadbać o dobrej jakości bazę mailingową. Umiesz już stworzyć atrakcyjną kreację. Popracuj teraz nad szczegółami, które dopełnią całość. Mogłoby się wydawać, że tytuł maila jest bez znaczenia. Przecież najważniejsza jest treść główna. Nic bardziej mylnego. Powiedzenie: Najważniejsze jest pierwsze wrażenie. Ma, swoje odnieście, również w kontekście kampanii mailingowych. Tytuł powinien zachęcać klienta do otwarcia maila. Ważne by nie był zbyt długi. Dobrze sprawdzają się tytuły pytające. Warto również stosować personalizacje. Jeżeli znasz imię klienta, wykorzystaj to. Pamiętaj o zasadzie tworzenia maila pod konkretnego klienta. Pozwól mu poczuć się wyróżnionym. Złóż urodzinowe życzenia. Podaruj dodatkowy rabat na zakupy. Takie zabiegi budują dobre relacje pomiędzy Tobą a odbiorcą. Bowiem, każdy wie, że najlepszy klient to ten, który do nas wraca. By tak było, musisz o niego dbać i przypominać mu o tym, że masz to czego potrzebuje. Budując kampanię mailingową. Nie zapomnij również o profesjonalnej stopce. Powinny się w niej znaleźć dane dotyczące Twojej firmy. Ten niby mało znaczący element. Sprawia, że całość wygląda bardziej profesjonalnie i wiarygodnie. Przed ostateczną wysyłką mailingów, przeprowadź najpierw testy. Pozwolą one sprawdzić, czy mail otwiera się poprawnie. Czy każda grafika przekierowuje na odpowiednią podstronę? Zarówno w trakcie trwania kampanii, jak i już kilka dni po ostatnich wysyłkach. Przeanalizuj dokładnie, jak klienci reagowali na maila. Przeanalizuj stosunek wysłanych maili do ich otwarcia. Sprawdź ilu klientów, dało się przekonać, żeby wejść na Twoją stronę. Jeżeli współczynnik kliknięć był niski. To znak, że kreacja nie była przekonująca i dość atrakcyjna. Może również okazać, że dotychczasowa baza mailingowa jest jednak nieodpowiednia. Staraj się nadal pozyskiwać adresy klientów. Twórz newslettery, to najlepszy sposób na zbudowanie swojej bazy. Kampanie mailingowe, mogą przynieść wiele korzyści. Dopracuj je dobrze, a odkryjesz zupełnie inne możliwości płynące z marketingu.

Podobał ci się artykuł ? - Zobacz naszą ofertę

Komentarze

Dodaj komentarz

Powrót