Blog
Kategorie
Kampanie natywne - skuteczny format reklamy!
Native a display?
Reklamy natywne składają się z grafiki i tekstu. Jednak to szczegóły różnią tradycyjne reklamy bannerowe od tych natywnych. Przede wszystkim przekaz natywny nie może być sprzedażowy. Wdrążając kampanię natywną, Twoim celem powinno być pozyskanie nowych klientów. Wypromowanie swojej marki i rozpowszechnienie wartościowych treści. Te wszystkie wartości w kolejnych krokach wpływają na ilość sprzedanych produktów, bądź usług. Warto jednak mieć na uwadze, że jest to proces. Ścieżka sprzedażowa jest nieodzownym elementem każdego sukcesu kampanii reklamowej. Spoglądając na native stricte technicznie, widać, że na grafice nie ma logo firmy, ani jej nazwy. To bardzo ważne, gdyż klient musi mieć poczucie, że to, co widzi, wcale nie jest reklamą, a jedynie odnośnikiem do kolejnego artykułu. Jeżeli chodzi o tekst pod grafiką. Nie może on mieć sprzedażowego wydźwięku. Hasło powinno być poradnikowe, zachęcające odbiorcę to interakcji. Reklamy natywne najczęściej wyświetlają się pod artykułami, lub obok nich. To właśnie daje wrażenie, naturalnego, nienachalnego przekazu. Wielkość takiego przekazu to najczęściej formaty: 240x120px, 300x150px i 300x200px, 1000x600px, 600x400px, 1200x627px. Tak więc reklama natywna wcale nie odbiega wielkością od reklamy display. Jest równie widoczna i zauważalna. Dobrze technicznie wykonana reklama natywna to połowa sukcesu. Kolejnym ważnym elementem jest ciekawe landing page.
Wartościowe treści!
W przypadku reklam display sprawa jest prosta. Grafika przekierowuje klienta na produkt ze zdjęcia, lub daną kategorię produktów. Natomiast kampanie display powinny promować opublikowane wcześniej treści. Najczęściej wykorzystywane do tego są firmowe blogi, lub podstrony z poradnikami. Ciekawym, coraz bardziej popularnym rozwiązaniem jest przekierowywanie klienta na filmiki promocyjne. Jeżeli inwestujesz w artykuły sponsorowane publikowane na serwisach zewnętrznych. Masz landing page, który możesz wykorzystać w kampaniach natywnych. Jest to bowiem doskonały sposób pozyskania dodatkowych czytelników. Przede wszystkim jednak to budowanie świadomości Twojej marki wśród klientów. Mają oni wówczas poczucie, że natrafili na firmę, która jest wiarygodna i znana w sieci. Kampanie natywne doskonale wpisują się w działania contentowe. Obecnie dobra firma, bez zaplecza bogatego w content marketing nie istnieje. Inwestowanie w wartościowe treści, jest kluczem do sukcesu.
Content a kampania natywna
Nie sztuką jest pozyskanie klienta i wymuszeniu na nim pojedynczego zakupu. Dobry klient to taki, który wraca do nas ponownie. By tak było, musisz o niego zadbać i nie pozwolić mu o sobie zapomnieć. Trzeba mieć na uwadze, jak zmieniają się marketingowe trendy. Obecnie odbiorcy, w Internecie szukają przede wszystkim porad. Dlatego też Ty musisz być ekspertem w swojej branży, o którym jest w sieci głośno. Kluczem jest działanie na wielu płaszczyznach. Klient musi wiedzieć, że oferujesz nie tylko ciekawe produkty czy usługi. Musi mieć pewność, że służysz mu dobrą radą. Content marketing, jest zatem obowiązkowym elementem strategii marketingowych. Artykuły sponsorowane, marketing szeptany, blogi, poradniki. To wszystko zwieńcza reklama native, która może przekierowywać do tych wszystkich publikacji. Pamiętaj, że nie możesz wykorzystać reklamy natywnej do dosłownego sprzedawania swoich produktów. Wówczas klient mógłby poczuć się oszukany. Bowiem klikając w banner, przypominający odnośnik do kolejnego artykułu. Użytkownik być może nie chce, przeglądać konkretnych produktów. Chce dowiedzieć się jak np. poprawnie rozłożyć namiot. Dlatego decydując się na kampanię natywną, musisz mieć w zanadrzu odpowiednie treści. Zawsze powinieneś być dwa kroki do przodu od swoich klientów. Badaj, czego najczęściej szukają. Czym się zajmują, co ich interesuje. Tak będziesz mógł trafniej określić tematy, które później będziesz promował.
Analizuj i targetuj!
Jak wszystkie kampanie bannerowe, również native możemy z powodzeniem targetować. Dobieraj profile zainteresowań, sprawdzaj, w jakich regionach kraju znajdują się Twoi klienci. Pamiętaj, jednak że zbyt wąskie zawężenie kampanii, mocno ogranicza jej zasięg. Tylko i wyłącznie pod warunkiem, że dokładnie wiesz, kim są Twoi odbiorcy, precyzuj targetowanie. W przypadku sprzedaży namiotów nie warto ograniczać się tylko do użytkowników, którzy interesują się podróżowaniem. Określ wiek, rejon jeżeli masz też sklepy stacjonarne. Być może Twój namiot, kupi laik, który nigdy wcześniej nie biwakował. Kampanie natywne to idealny sposób budowania wizerunku swojej firmy. Stajesz się ekspertem w swojej branży, którego rekomenduje znany w Polsce portal. Wzbudzaj zaufanie i zdobywaj swoich stałych klientów.
Komentarze