Content Marketing

Kategorie

Zapytaj o ofertę

Dowiedz się, co możemy zrobić dla Twojej Firmy

Przejdź do oferty
lut 27, 2021

Reklama Natywna - bądź ekspertem w swojej branży!

Co to jest native?

 

Każdy przedsiębiorca chce być ekspertem w swojej branży. Dzięki temu klienci do nas wracają, bo wiedzą, że mogą zaufać naszemu doświadczeniu. Zaufanie to jednak proces. Trzeba budować je skrupulatnie i cierpliwie. Reklama natywna można znacznie pomóc nam stać się rekomendowanym ekspertem. Na taką formę reklamy natykamy się codziennie, czytając artykuły na wszelkich serwisach internetowych. Pod artykułami często znaleźć można hasła typu: Zobacz także, XYZ Poleca, Wybrane dla Ciebie itp. Tam znajdują się odnośniki jak gdyby do kolejnych artykułów. Wśród nich znajdują się reklamy natywne. Składa się na nią grafika oraz krótki tekst. Co istotne tekst nie jest ściśle reklamowy. Nie może znaleźć się tam hasło typu: Najlepsze buty w niskiej cenie! Za to tekst: Jak poprawnie dobrać buty do stopy dziecka? Sprawia, że odbiorca ma poczucie, że znalazł artykuł na ważny dla niego temat, który odpowie na jego pytania. Reklama ma więc charakter ściśle poradnikowy, całkowicie naturalny. Klienci bardzo często nie zdają sobie sprawy, że jest to przekaz reklamowy. Jednak by odbiorca w pełni nam zaufał, po kliknięciu grafikę musi zostać przekierowany na wartościowe treści.

 

Reklama natywna a content marketing

 

Coraz więcej przedsiębiorców poznaje się na „mocy” content marketingu. Większość firm prowadzi blogi, bądź zakładki z poradnikami. Niektórzy przedsiębiorcy inwestują w filmiki promujące. Często spotykamy również tzw. artykuły sponsorowane publikowane na serwisach zewnętrznych. Content Marketing jest wszechobecny. I bardzo dobrze. Bowiem wartościowe treści pozwalają nie tylko budować zaufanie wśród swoich klientów, ale także bardzo dobrze działają na pozycjonowanie. Gdzie w tym wszystkim jest reklama natywna? Otóż native musi przekierowywać użytkowników tylko na treści wysokiej jakości. Klient, który po kliknięciu we wspomniane hasło: „Jak poprawnie dobrać buty do stopy dziecka?” zostałby przekierowany na konkretny produkt, poczułby się oszukany. Bowiem on być może nie chciał kupić w tym momencie butów. Klient szukał konkretnej porady. Dlatego taka reklama powinna prowadzić do treści na blogu, bądź filmiku instruktażowego. Można także wykorzystać publikowane wcześniej artykuły sponsorowane. Dzięki temu nie tylko Twoi klienci uznają cię za eksperta, ale także zwiększysz liczbę czytelników konkretnego tekstu. Kampanie natywne by były skuteczne, trzeba dokładnie opracować. Na jej sukces składać się musi grafika, tekst, landing page, a także odpowiednie targetowanie. 

 

Kampanie native - zrób to dobrze!

 

Jeżeli masz już wartościowe treści, na które możesz przekierowywać swoich klientów. Zadbaj o to by reklama natywna, trafiała do odpowiedniej grupy odbiorców. Pozostając w tematyce butów dla dzieci. Warto stargetować kampanię tak, by trafiała do rodziców, którzy mają małe dzieci. Jeżeli prowadzisz też sklep stacjonarny w swoim mieście, użyj geolokalizacji. Tak naprawdę możliwości targetowania są takie same jak w przypadku zwykłej reklamy display. Możemy zawęzić grupę odbiorców np. ze względu na wiek, płeć, zainteresowania czy intencje zakupowe. Pamiętaj, że odpowiednio dobrana grupa docelowa, to lepiej zainwestowane środki na reklamę. Unikamy bowiem tzw. pustych klików. Kampanie native są doskonałym uzupełnieniem działań zarówno contentowych jak i display. Ważne jednak by klient, widząc reklamę natywną, miał poczucie, że Ty jako przedsiębiorca, chcesz mu doradzić. Grafika nie może jasno wskazywać, że jest to przekaz reklamowy. Dlatego też nie może być na niej logo firmy. Całość ma sprawiać wrażenie odnośnika do kolejnego artykuły. Naturalna forma reklamy natywnej, sprawia, że nie działa na nią Adblock. Docieramy wówczas również do tych klientów, którzy mają zainstalowane narzędzie do blokowania reklam. Zwykłe reklamy display nie wyświetlą się naszym odbiorcom. Kampanie natywne są zatem doskonałym rozwiązaniem tego problemu. Jeżeli zależy Ci na tym, by w Internecie było o Tobie głośno. Pozyskuj klientów różnymi metodami. Przetarte szlaki z reklamą display są bezpieczne i często skuteczne. Jednak nie należy się ograniczać tylko do jednego kanału docierania do użytkowników. Pamiętaj, że odbiorcy coraz częściej szukają w sieci odpowiedzi na swoje pytania, porad, gotowych rozwiązań. Zadbaj więc o to, by w Internecie znajdowały się wartościowe treści promujące Twoją firmę. Nie bój się inwestować w artykuły sponsorowane. Nie są one nastawione na sprzedaż, jednak pozwalają pozyskiwać klientów i budować między wami zaufanie. Reklamy natywne sprawiają, że stajesz się ekspertem w swojej branży, którego promuje znany w Polsce portal. Dzięki nim zwiększasz zasięg swoich opublikowanych wcześniej treści, a także pozyskujesz klientów zainteresowanych tym, co chcesz im przekazać. 

Podobał ci się artykuł ? - Zobacz naszą ofertę

Komentarze

Dodaj komentarz

Powrót