Blog SEO/SEM. Skuteczne i techniczne porady o działaniach marketingowych. Blog o Reklamie Internetowej - tylko praktyka "/>



Blog

Kategorie

Zapytaj o ofertę

Dowiedz się, co możemy zrobić dla Twojej Firmy

Przejdź do oferty
sty 7, 2021

Reklama kontekstowa – czy warto realizować kampanie kontekstowe w 2021?

Reklama kontekstowa, czyli jaka?

 

Mianem reklamy kontekstowej określamy jeden ze sposobów przekazywania treści reklamowej. Reklama taka pokazywana jest w odpowiednim kontekście redakcyjnym, w starannie wyselekcjonowanych miejscach. Inaczej mówiąc, przekaz reklamy kontekstowej jest dopasowany do tematyki strony internetowej, na jakiej się pojawia. Co to oznacza w praktyce? Na przykład reklamy artykułów dla niemowląt pojawiają się przede wszystkim na forach i blogach dla młodych rodziców. Reklama kontekstowa może mieć postać tekstu, grafiki i video. Taka reklama ma wprawdzie zwykle postać krótkiego tekstu z linkami www, ale kampanie graficzne również mogą wyczerpywać znamiona reklamy kontekstowej. Dobór reklam odbywa się w sposób automatyczny, choć oczywiście powinniśmy wcześniej odpowiednio skonfigurować kampanię. System zwykle korzysta z bazy reklam oraz sieci kontekstowej (zawierającej serwisy internetowe o różnej tematyce) i analizując treści zamieszczone na stronie, umieszcza korespondujące z jej tematyką treści.

 

Zalety reklamy kontekstowej

 

Kampanie banerowe oraz tekstowe korzystające z mechanizmów właściwych dla reklamy kontekstowej to świetny przykład promocji dobrze sprawdzającej się w obecnych czasach. Każdy specjalista od marketingu wie, że obecnie reklama powinna być nieinwazyjna, spersonalizowana oraz angażująca. Taka właśnie jest reklama kontekstowa. Kampanie kontekstowe, dzięki precyzyjnemu targetowaniu, zostają skierowane tylko do odbiorców zainteresowanych tematyką. Nie tylko pozwala to dotrzeć do dużej grupy odbiorców naraz i generować ruch na stronie, ale też kreować faktyczne zainteresowanie produktami. Tradycyjne, nachalne kampanie banerowe zwykle generuję głównie przypadkowe kliknięcia. Rzadko kończy się to sfinalizowaniem transakcji. Kontekstowe kampanie graficzne oraz tekstowe są znacznie skuteczniejsze. Jednocześnie taką kampanię można łatwo optymalizować i monitorować na bieżąco jej efektywność.

 

Czy reklama kontekstowa ma jakieś wady?

 

Wiemy już, jakie są niewątpliwe plusy tego typu reklam. Czy jednak reklama kontekstowa (w tym najpopularniejsza reklama kontekstowa google) to faktycznie narzędzie idealne? Specjaliści zwracają uwagę, że choć system stara się dopasować kontekst reklamy do tematyki serwisu, nie zawsze się to udaje. Przy szeroko zakrojonych kampaniach może zapanować lekki chaos. Czasem znaczenie konkretnego słowa czy zwrotu zostaje źle zinterpretowane. Szybko można to jednak naprawić. Wśród innych zagrożeń wymienia się tzw. fałszywe kliknięcia – click fraud. Są to kliknięcia generowane przez użytkowników lub roboty, często pochodzące ze stron powstałych pod AdSense. Na tego typu serwisach nie znajdziemy wartościowej treści, za to mnóstwo modułów AdSense. Na szczęście obecnie kampanie kontekstowe są wyposażane w zabezpieczenia wychwytujące oszustwa.

 

Płatności, czyli jak się rozliczać

 

W reklamy kontekstowej można wymienić również wygodny sposób rozliczania się za kampanie. Za kampanie graficzne i tekstowe działające w systemie kampanii kontekstowej rozliczać można się zarówno systemem CPC (cost per click), jak i CPM (za wyświetlenia). Dominujący sposób rozliczania to ten drugi – kiedy bez względu na liczbę wyświetleń, opłata pobierana jest za przekierowanie użytkownika na reklamowaną stronę. Przemawia za tym wysoka akceptowalność reklamy kontekstowej. Przyczynia się do tego jej forma oraz nieinwazyjny charakter. Bardzo często rozliczana w ten sposób jest reklama kontekstowa google. Google, zarówno w systemie AdWords, jak i AdSense to obecnie najpopularniejszy, generujący największe zyski, system reklamy kontekstowej.

 

Czy w roku 2020 nadal warto prowadzić

 

kampanie kontekstowe?

 

Kampanie kontekstowe mają wprawdzie małe minusy, ale zdecydowanie przeważają ich zalety. Możliwość bardzo precyzyjnego targetowania oraz nieinwazyjny charakter czynią z reklamy kontekstowej coraz popularniejsze narzędzie. W roku 2020 oraz kolejnych przewiduje się dynamiczny rozwór rynku reklam kontekstowych. Dowodem na to jest m.in. powstanie sieci reklamy społecznościowej spolecznosci.pl. Wkrótce reklama kontekstowa będzie zapewne pojawiać się nie tylko na klasycznych stronach internetowych, ale również w grach online. Kampanie kontekstowe z wykorzystaniem video z powodzeniem rozwijają się zaś na YouTube, gdzie tematyka reklam przed i w trakcie filmu pokrywa się z zainteresowaniami i historią aktywności użytkowników. Reklama kontekstowa może więc być świetnym narzędziem promocji Twojej firmy. Powierzenie przygotowania kampanii kontekstowej specjalistom z pewnością przełoży się na wzrost konwersji zakupowej. 

Podobał ci się artykuł ? - Zobacz naszą ofertę

Komentarze

Dodaj komentarz

Powrót