Content Marketing

Kategorie

Zapytaj o ofertę

Dowiedz się, co możemy zrobić dla Twojej Firmy

Przejdź do oferty
lut 8, 2021

Skuteczny email marketing

Baza to podstawa!

 

Czymże byłby mailing bez odbiorców. Chcąc działać w kampaniach e-mail marketingowych, trzeba zadbać o dobrze dobraną bazę adresową. Budując ją w legalny i skrupulatny sposób, unikniesz wpadania Twoich maili do folderu spam. Grupa odbiorców z Twojego segmentu klientów zwiększa szanse za zainteresowanie klienta newsletterem. Tworzenie bazy to bardzo istotny krok w budowaniu kampanii mailingowych. Należy regularnie analizować skuteczność wysyłki, reakcje odbiorców na daną grafikę. Ich dalsze kroki po przekierowaniu na Twoją stronę. Takie badania, pozwolą Ci stworzyć grupy swoich klientów. Jeżeli prowadzisz drogerię internetową. Zaobserwuj, z których adresów klienci klupują na Twojej stronie artykuły dla dzieci, z których drogie perfumy, a z których produkty do domu. Takie działania pozwolą Ci wyszczególnić trzy grupy odbiorców. Mamy, osoby o wysokich zarobkach, oraz ludzi kupujących środki czystości do domu przez Internet. Segmentacja klientów sprawia, że Twój przekaz mailowy może stać się bardziej atrakcyjny.

 

Skuteczny marketing - email marketing

 

Kreacje szyte na miarę

 

Skoro już wiesz, do kogo masz kierować swoje mailingi. Zadbaj o to, by były one ciekawe i odpowiadały na potrzeby Twoich odbiorców. Efektowne kreacje mailingowe mogą zaważyć na reakcji klienta. Pozornie niezainteresowany adresat, widząc wyszczególnione produkty, których akurat szukał, poświęci dodatkową chwilę na przejrzenie Twojej strony. Każda minuta spędzona na serwisie jest dla nadawców kampanii reklamowych na wagę złota. Im dłużej użytkownik ogląda produkty, tym więcej możemy się o nim dowiedzieć i zrozumieć czego potrzebuje. Wygląd newsletterów, powinien być przejrzysty i skondensowany. Co to znaczy? W jednym mailu nie jesteśmy w stanie zawrzeć wszystkich zalet swoich firmy. Nie warto nawet tego robić. Bowiem im dłuższy i bardziej zachwalając e-mail tym, klient szybciej go odrzuci. Kreacja powinna skupiać się na maksymalnie kilku artykułach. Dobrze gdy są one dopasowane do konkretnej grupy odbiorców wiadomości. Mama, która otrzyma maila: „Mamo sprawdź, czy Ci się nie kończy”, z grafiką przedstawiające produkty codziennego użytku dla dzieci. Da wrażenia stworzenia kreacji mailingowej specjalnie dla niej. Personalizacja maila, to również istotny element, skutecznego mailingu. Śledzącą swoją bazę adresową. Sprawdzaj płeć odbiorców, być może masz dostęp do imion. Wiadomość, w której bezpośrednio zwracasz się do klienta, wygrywa z tymi, które są bezimienne. Prostsze, ale równie skuteczne jest podzielenie wysyłki ze względu na płeć. Ciekawy newsletter, pozwala uniknąć sytuacji, w których Twoje maile wpadają do folderu spam.

 

Sukces tkwi w szczegółach

 

Wydaje się Tobie, że wszystko już wiesz i jesteś gotowy do wysyłki doskonale stworzonych mailingów. Czy aby na pewno? Pamiętaj, że diabeł/sukces tkwi w szczegółach. Tytuł maila, to dla niektórych nic nieznaczące zdanie poprzedzające otwarcie maila. Często w prywatnych wiadomościach, zapominamy, by go dodać. Okazuje się, że dobry tytuł to krok do zainteresowania klienta. Musi być nie za długi, chwytliwy i odnoszący się do treści newsletteru. Temat: „U nas znajdziesz najlepiej pachnący, najtańszy perfum, który powali Twojego partnera na kolana”, nie brzmi zachęcająco. Jest zdecydowanie za długi i zbyt infantylny. Zastosowanie hasła: „Czy wiosną powinnaś zmienić swoje perfumy?” nie tylko personalizuje wiadomość, poprzez określenie płci, ale również skłania klientkę do refleksji i wzbudza w niej ciekawość. Skuteczny mailing, to taki który nie jest nachalny i daje odbiorcy wybór. W treści powinna znaleźć się opcja, która pozwala wypisać się newsletteru. Dzięki temu Twój klient nie będzie wrzucał maili do spamu, bo wie, że w każdej chwili może po prostu z nich zrezygnować. Kolejnym szczegółem, o który warto zadbać to przycisk na końcu wiadomości, który zachęca do kliknięcia. Kreacja mailingowa powinna również zawierać stopkę, w której adresat znajdzie informacje na temat firmy, która wysyła maila. Całość musi dawać wrażenie mailingu, który jest stworzony specjalnie pod klienta, w sposób profesjonalny. Nie zapomnij testować swoich kampanii mailingowej. Przed rozpoczęciem wysyłki, zrób test. Pozwala to sprawdzić, jak kreacja się wyświetla, czy każdy element jest widoczny, a kliknięcie przekierowuje na odpowiednią podstronę. Bowiem mail, który zawiera błąd, literówkę, bądź jest niewidoczny w całości, jest z góry skazany na porażkę. Analizuj na bieżąco kampanię mailingową i stosuj mailing behawioralny. Dowiaduj się więcej o swoich klientach i wykorzystuj okazje. Jeżeli masz dane na temat urodzin odbiorcy, wyślij mu urodzinowy rabat. Wszelkiego rodzaju święta czy początek wakacji to idealny moment, by stworzyć kreację, która nie tylko odniesie się to tego wydarzenia, ale i da klientowi nowe możliwości. Drogą do sukcesu jest przemyślana strategia i zaangażowanie. Skuteczny e-mail marketing, jest możliwy.

Podobał ci się artykuł ? - Zobacz naszą ofertę

Komentarze

Dodaj komentarz

Powrót