Blog SEO/SEM. Skuteczne i techniczne porady o działaniach marketingowych. Blog o Reklamie Internetowej - tylko praktyka "/>



Blog

Kategorie

Zapytaj o ofertę

Dowiedz się, co możemy zrobić dla Twojej Firmy

Przejdź do oferty
lut 7, 2021

Co to jest reklama natywna? Zalety i wady

Reklama natywna - co to takiego?

 

By zrozumieć działanie reklamy natywnej, warto najpierw przyjrzeć się czym jest content marketing. Są to działania, które opierają się na publikowaniu wszelkiego rodzaju treści. By content był skuteczny, należy zastosować go w swoich strategiach marketingowych na wielu płaszczyznach. Po pierwsze blog bądź kącik ekspercki na stronie internetowej. Nie może ona bowiem zawierać tylko i wyłącznie oferty sprzedażowej. Współcześni klienci wymagają, niejako zaopiekowania się nimi, tzn. odpowiedzi na ich pytania, zasugerowanie rozwiązania i sprzedaż produktów. Wszystko to powinno być możliwe na jednej stronie. Kolejnym krokiem w content marketingu jest publikacja artykułów na serwisach zewnętrznych. Takie działania niosą za sobą kilka zalet. Przede wszystkim doskonale wpływają na SEO. Poza tym klient, który widzi, że znany w Polsce portal publikuje tekst, w którym ekspertem jest dana firma. Wzbudza w nim zaufanie i jak wskazują badania, taka firma jest łatwiej zapamiętywana. Content marketing to również tzw. marketing szeptany, czyli wpisy na forach internetowych. Wszelkiego rodzaju filmy instruktarzowe, czy poradnikowe, także są zaliczane do działań contentowych. Do wszystkich wymienionych możliwości, jakie daje ta forma marketingu, dołączamy także reklamę natywną. Jest to forma reklamy, która graficznie przypomina tradycyjną reklamę display. Zwiera bowiem zdjęcie oraz tekst. Jednak ma ona zupełnie inny wydźwięk. Przede wszystkim użytkownicy, często nie zdają sobie sprawy, że jest to przekaz reklamowy. Całość wygląda jak odnośnik do artykułów. Ważne jest umiejscowienie reklamy natywnej. Spotkać ją można, obok lub pod artykułami. Poprzedzają je z reguły nagłówki typu: Zobacz także, Onet Poleca, Wybrane dla Ciebie. Po kliknięciu w reklamę natywną klient jest przekierowywany do treści na stronie reklamowanej firmy. Istotne jest by landing page na który kieruje reklama, był atrakcyjny i bogaty w treść. Reklamy natywne, mogą być kierowane także na publikowane na innych serwisach artykuły, czyli filmiki. Ważne, by klient nie miał wrażenia, że jest "atakowany" ofertami, ale że może liczyć na rzetelną poradę, bądź rozwiązanie swoich dylematów. 

Zalety reklamy natywnej

Jak wskazują badania IAB, reklama natywna jest coraz częściej wybierana przez klientów do pozyskiwania informacji o produkcie. Co za tym idzie, taka forma reklamy wpływa także na sprzedaż. Tak więc reklama z segmentu content marketingu, nie tylko edukuje internautów, ale również przyczynia się do zwiększania zysków firmy. Inną zaletą, która przemawia za inwestowaniem w reklamę natywną, jest fakt, iż nie jest ona nachalna. Klient, nie ma wrażenia zasypywania go sprzedażowymi bannerami. Analizy interakcji użytkowników, pokazują, że o wiele bardziej ufają takiej formie reklamy, niż reklamie display. Szczególnie chętni to czerpania informacji z reklam natywnych są odbiorcy urodzeniu w między 80 a 2000 latami. Native niewątpliwie zwiększa rozpoznawalność marki. Klient, który widzi, że znane serwisy promują daną firmę. Sprawia, że łatwiej ją zapamiętuje. Dzieje się tak dlatego, że dzięki reklamie native odbiorca np. znalazł pożądaną informację, na konkretny temat. Kampanie native, mogą być targetowane tak samo jak reklamy display. Oznacza to, że reklama pozyskuje tylko klientów z danej grupy docelowej. Podsumowując, do zalet reklamy natywnej zaliczamy:

  • wiarygodność
  • interakcja między klientem a reklamodawcą
  • zwiększona rozpoznawalność marki
  • szerokie możliwości tragetowania

Wady reklamy natywnej

Decydując się na wdrążenie kampanii natywnej, trzeba podjeść do niej rzetelnie. W założeniu native nie ma być odbierany jako czysty przekaz reklamowy. Trzeba zatem przygotować ją tak, by klient nie poczuł się oszukany. Nawet jeżeli odbiorca, zorientuje się, że natrafił na reklamę, jednak zostanie przekierowany na wartościowe treści.  Będzie miał świadomość, że znalazł ma do czynienia ze specjalistą. To kolejny aspekt, na który należy zwrócić uwagę. Własny blog, czy artykuły publikowane na serwisach zewnętrznych powinny być  jak najwyższej jakości. Klient musi mieć pewność, że trafił na eksperta w danej dziedzinie, który nie tylko chce sprzedaż mu swój produkt, ale przede wszystkim chce mu doradzić. Takie działania wiążą się z kosztami. Nie mniej jednak inwestycja w wartościowe treści, publikowane regularnie mogą przynieść niebywałe rezultaty. Zatem jako wady reklamy natywnej możemy wymienić:

  • ryzyko wzbudzenia w kliencie poczucia oszukania
  • zły PR, przy braku wartościowych treści
  • zwiększone koszty

Content marketing to bardzo ważny element w strategiach marketingowych. Prowadzony z pomysłem i starannością, daje wiele korzyści. Reklamy natywne to swego rodzaju kompromis pomiędzy współczesnym odbiorcom a reklamodawcą.

Podobał ci się artykuł ? - Zobacz naszą ofertę

Komentarze

Dodaj komentarz

Powrót