Remarketing zwany inaczej retargeting

Remarketing, inaczej retargeting jest narzędziem umożliwiającym dotarcie do potencjalnych Klientów, którzy przynajmniej raz wykazali zainteresowanie danym produktem i/lub usługą. Reklama wyświetlana w każdym możliwym miejscu, włączając w to przeglądanie innych stron lub podczas poszukiwania produktów powiązanych, pozwala na wzmocnienie przekazu reklamowego.

Kluczowego znaczenia nabiera remarketing spersonalizowany, który pozwala na emisję reklam powiązanych z zainteresowaniami i preferencjami internauty podczas jego pobytu w serwisie. Możliwe jest zatem docieranie z konkretnym przekazem do indywidualnego użytkownika. Skutecznym narzędziem umożliwiającym uzyskanie kluczowych informacji o użytkownikach stron internetowych, zainteresowanych konkretnymi produktami jest Google Analytics.

Remarketing lub retargeting powinien stosować każdy kto posiada stronę internetową a identyfikacja z klientem nie jest mu opca. Pamiętaj że najtrudniej jest pozyskać klienta - później trzeba utrzymać relację i sprawić aby o Tobie i firmie nie zapomniał.

 

Istnieje wiele możliwych do wykorzystania strategii retargetingowych, m.in.:

  1. Strategia porzuconego koszyka – polega na wyświetlaniu się reklam produktów i/lub usług, które internauta dodał do koszyka podczas poprzednich wizyt, jednak nie dokończył transakcji zakupowej i opróżnił koszyk;

  2. Strategia upp-sellinowa – polega na wyświetlaniu reklam produktów wyższej klasy tj. droższych od wybieranych;

  3. Strategia cross-sellingowa – polegająca na tym, że tuż po dokonaniu zamówienia składa się propozycję zakupu produktu komplementarnego w stosunku do zamówionego;

  4. Strategia bestsellerów – polega na prezentowaniu w formie reklamy produktów, które posiadają najwyższą sprzedaż;

  5. Strategia oparta na zainteresowaniach – polega na reklamowaniu produktów, które są związane tematycznie z zaobserwowanymi w sieci zainteresowaniami internauty;

  6. Strategia oparta na intencjach zakupowych – polega na dobraniu reklamy pod kątem realizowanych zakupów lub przeglądanych w ostatnim czasie produktów;

  7. Strategie wykluczania z emisji – polegają na niewyświetlaniu reklam określonym grupom użytkowników, np.: osobom, które dokonały zamówienia, bądź osobom, które już odwiedzały daną stronę.

 

Korzyści wynikające ze stosowania remarketingu:

  • Wzrost efektywności stosowanych kampanii;

  • Możliwość dostosowania emisji reklamy określonych produktów do konkretnego użytkownika w konkretnym czasie (w danej chwili);

  • Wpływ na wzrost świadomości marki produktu i/lub firmy;

  • Możliwość przypomnienia lub przypominania w określonych odstępach czasowych, użytkownikowi o produkcie, którym wcześniej się interesował;

  • Możliwość zwiększenia zasięgu reklamy;

  • Generowanie wzrostu odwiedzin na stronie;

  • Możliwość wykorzystania sprzedaży wiązanej, czyli oferowanie dóbr komplementarnych;

  • Możliwość dostosowania treści reklam i stawek do wskazanych grup odbiorców;

  • Wpływ na znaczny wzrost konwersji.

Pobierz brief reklamowy


zapytaj o szczegóły oferty

Zapisz się do newslettera
Aby być na bieżąco!

Partnerzy