Aktualności

maj 26, 2017

Co to jest SEO i czym w ogóle jest Pozycjonowanie Stron?

Pozycjonowanie stron w wyszukiwarce google i nie tylko (w Polsce głównie google) są to działania mające na celu zwiększenie widoczności strony internetowej w wynikach wyszukiwania. Niestety najczęściej spotykane pozycjonowanie bazuje na technikach nie w pełni zgodnymi z wytycznymi wyszukiwarek. Pozycjonowanie Stron często wykonywane jest z działaniami SEO Search Engine Optimization.

Jeżeli chcemy uzyskać informacji Wpisujemy w wyszukiwarce Google poszukiwane hasło, otrzymujemy listę najbardziej zbliżonych stron internetowych, które są przez wyszukiwarkę uznane jako najbardziej pasujące do danego zapytania. Pierwsze 3 - 4 wyniki wyszukiwania z oznaczeniem reklama oraz wyniki znajdujące się z boku przeważnie z obrazkiem „reklama merchant center” oznaczone są znakiem “Reklama” i są to płatne wyniki wyszukiwania zwane linki sponsorowane, AdWordsy. Aby reklama pojawiała się na samej górze trzeba za to zapłacić – służy do tego system reklamowy google adwords.google.com rozliczenie jest tu cpc czyli za każde wejście w reklamę. Często myli się wyniki wyszukiwania płatne z naturalnymi. Teraz nie będziesz mieć z tym już kłopotu bo już wiesz że z dopiskiem są płatne a wszystkie poniższe nie dlatego warto wertować strony i szukać również na 2 czy też 3 stronie. Jeżeli chcesz szybko osiągnąć wyniki musisz zainwestować w płatną reklamę adwords.

Tak jak w tytule artykułu nas interesują naturalne wyniki wyszukiwania, czyli strony internetowe, które pokazują się w wyszukiwarce na daną frazę na dane zapytanie bez opłat cpc za wejście. Na stronie wyszukiwania takie strony oznaczone zostały na niebiesko tytuły linki na kolor zielony oraz opis czarny i jest ich 10. W tym momencie następują cały czas zmiany w wyglądzie wyszukiwarki zniknęły nie tak dawno reklamy z prawej strony jest coraz mniej miejsca  dlatego trzeba mocno działać i oddać firmę w ręce specjalisty który wie co się zmienia i podąża za zmianami.

Strona w wynikach wyszukiwania może wyglądać inaczej, zależnie od tego jakie hasło wpisujemy w wyszukiwarkę. Oczywiście może wyświetlać się na różnych pozycjach. Dla przykładu inaczej wygląda zapytanie lokalne, np.: Pozycjonowanie Toruń, Google AdWords Toruń, Reklama Toruń. W wielkim skrócie - wyszukiwarka sama rozpozna naszą lokalizację i na tej podstawie dostosuje wyniki naszego zapytania do wyszukiwania. Na początku zawsze zostają zaprezentowane strony firm z miasta, w którym aktualnie się znajdujemy.

Czym jest SEM Search Engine Marketing czyli marketing w wynikach wyszukiwania. Czym zatem jest SEM - są to działania wykonywane w ramach SEO, reklamy płatnej google AdWords czyli kampanii cpc oraz pozycjonowania. Działania SEM to  przede wszystkim nastawienie na pozyskanie ruchu oraz jego jak największa monetyzacja. W „trzech” słowach SEM = SEO + PPC.

Najwyżej w wynikach wyszukiwania znajdują się strony internetowe, które zostały uznane przez algorytmy google za najbardziej trafne i pasujące do wpisanego hasła oczywiście nie licząc płatnych wyników wyszukiwania czyli adwordsów. Za kolejności odpowiedzialny jest algorytm wyszukiwarki Google.

 

Dokładny sposób działania algorytmu nie jest znany, bo gdyby tak było wszyscy by mieli idealne strony zoptymalizowane pod google, jednak znane są czynniki, które mają wpływ na to, że jedna strona znajduje się w wynikach wyszukiwania na wyższej pozycji niż inne. Czynników, które mają wpływ na to że strona w wynikach jest coraz wyżej jest prawie 190. Co tak naprawdę ma wpływ na stronę? Jeżeli mamy szybko odpowiedzieć jest to treść na stronie oraz jej działanie oraz popularność strony w internecie.

Treść na stronie jest bardzo ważna a przede wszystkim jej ilość, występowanie słów kluczowych (tych, które wpisujemy w wyszukiwarkę) w tekście na stronie, występowanie słów kluczowych w nagłówkach tekstu, częstotliwość dodawania nowych treści na stronie internetowej np. aktualności, obecność słów kluczowych w adresie URL, unikalność treści na stronie (kopiowane treści z innych źródeł wpływa negatywnie), szybkość ładowania strony, optymalizacja kodu HTML strony

Popularność strony internetowej to linki zwrotne czyli odnośniki, które prowadzą do naszej strony www z innych stron, blogów… Trzeba tu zwrócić uwagę na ilość stron oraz ich różnorodność a przede wszystkim jakość tych stron internetowych oraz w dzisiejszych czasach social media (Facebook, Twitter, Google+)

Na czym polega pozycjonowanie stron internetowych SEO Search Enginge Optimization czyli optymalizacja pod wyszukiwarki internetowe? Odpowiadając jest to poprawa wszystkich elementów, które mogą i mają wpływ na pozycję strony w wynikach wyszukiwania czyli funkcjonalność strony www, treści zamieszczone i zamieszczane na tej stronie oraz jej popularność w internecie czyli linki zewnętrzne, social media itp…

Natomiast czynności jakie trzeba sprawdzić i zrealizować to:

- optymalizacja kodu HTML strony, content jaki znajduje się na stronie i odpowiednia optymalizacja tych treści zwracamy uwagę na ważne słowa kluczowe i nagłówki

- strona dostosowana do urządzeń mobilnych – czyli strona responsywna

- usprawnienie funkcjonalności technicznych strony dla użytkowników czyli wyeliminowanie błędów, poprawne linkowanie oraz szybkość ładowania strony czyli optymalizacja obrazów

- struktura strony podział informacji na odpowiednie podstrony

- link bulding czyli zakup linków z zewnętrznych serwisów pozycjonerskich, pisanie contentu oraz publikacja artykułów na portalach, różnego rodzaju katalogi płatne oraz marketing szeptany

W obecnych czasach często pojawiają się oferty lub pytania, które tak naprawdę nie mają jedno znacznej odpowiedzi. Gwarancja top 10  często pojawiające się pytanie i problem pozycjonerów czyli rozliczenia z  osiągnięcia danej pozycji. Niestety nie ma możliwości odpowiedzenia że uda nam się w dwa miesiące osiągnąć pożądany wynik jest to chwyt marketingowy.

Poniżej 10 podstawowych kroków aby Twoja witryny była przyjazna w pozycjonowaniu w Google

 

 

1. Linkowanie wewnętrzne strony

Linkowanie wewnętrzne strony oraz struktura ma bardzo duży wpływ na pozycjonowanie serwisu oraz dzięki poprawnej strukturze możemy określić page rank dla wybranych podstron danego serwisu.

2. Content Content Content czyli optymalizacja treści zgodna z preferowanym słowem kluczowym

Słowo kluczowe, które jest przypisane na danej podstronie musi pojawić się kilka razy w treści witryny, w znacznikach <h1> <h2> <h3> oraz co ważne w tytule strony. Content zamieszczony na serwisie powinien posiadać odpowiednią ilość słów kluczowych, aby wyszukiwarka Google przypisała do odpowiedniego katalogu, a roboty Google mogły określić jaka jest tematyka danej strony. Słowa kluczowe można odmieniać przez przypadki, synonimy oraz zastępować słowami z długiego ogona.

3. Odpowiednia struktura informacji na serwisie

Struktura strony musi zapewnić użytkownikom i robotom google indeksującym szybkie dotarcie do najważniejszych treści. Musimy tu pamiętać o indeksowaniu najważniejszych podstron oraz o linkowaniu wewnętrznym.

4. Nakieruj na odpowiednie słowa kluczowe

W tym przypadku podczas linkowania wewnętrznego używamy linków z anchor tekstem zgodnym z najważniejszym słowem kluczowym ponadto słowo powinne być użyte w znaczniku title linka.

5. Adresy url

Adresy url powinny być przyjazne bo są ważne dla google i mają wpływ na wynik strony. Najlepszym rozwiązaniem jest używanie słowa kluczowego nazwie pozycjonowanej domeny. Pamiętaj aby w adresach url twojego serwisu pojawiły się najważniejsze słowa przypisane do danej podstrony. Uwaga nie robimy tu adresów długich a składnia powinna być przejrzysta.

6. Kopiowanie treści na www

Bardzo ważna sprawa aby treści jakie zamieszczasz na stronie były unikatowe i nie kopiowane z innych stron. Często tak się dzieje że kopiujemy opisy produktów usług a w rzeczywistości ma to zły wpływ. Warto tu iść do copywritera i zapłacić za unikatową i dobrą treść i nie kopiować z mocniejszych stron 

7. Kanibalizm słów kluczowych

Kanibalizacja słów kluczowych brzydkie określenie ale niezwykle ważne w pozycjonowaniu stron w wyszukiwarkach. Do kanibalizacji dochodzi gdy to samo słowo kluczowe zostaje użyte w optymalizacji kilku podstron. Jeżeli dojdzie do takiej sytuacji robot Google sam sobie wybierze stronę, która później będzie się wyświetlać na dane zapytanie.

8. Wielkość i Szybkość ładowania Twojej strony www ma wpływ na pozycjonowanie?

W tym momencie szybkość ładowania strony jest bardzo ważna – coraz więcej osób używa telefonów tabletów i internetu bezprzewodowego na co zwraca uwagę Google i jest jeden z czynników rankingowych, które mówią o czynnikach wpływających na pozycjonowanie serwisu. Najpopularniejszym narzędziem na sprawdzenie szybkości ładowania strony  jest PageSpeed Insights. Szybki test i Google pokazuje dodatkowo elementy, które można poprawić aby strona ładowała się szybciej. Dlaczego warto to robić – dlaczego ładowanie strony ma wpływ na pozycję? Roboty Google będą znacznie szybciej przechodzić pomiędzy podstronami Twojego serwisu, co spowoduje że Twój serwis będzie szybciej indeksowany. Pamiętaj użytkownicy nie lubią przebywać na witrynach, które się długo wczytują „sami tego nie lubimy J” - obniżenie czasu wczytywania strony automatycznie doprowadzi że zmniejszy się współczynnika odrzuceń i przełoży się to bezpośrednio na pozycje w wyszukiwarce.  

9. Responsywna strona czyli wersja mobilna wpływa na pozycjonowanie w Google i jest to jeden z największych wymogów J

Od 2015 roku dostosowanie witryny pod urządzenia mobilne ma bardzo duży wpływ na pozycjonowanie strony. Przede wszystkim problem mają stronu których szata graficzna nie była odświeżana od kilku lat – w tym momencie najlepszym rozwiązaniem jest stworzenie nowej strony i dostosowanie jej do urządzeń mobilnych. Jest to bardzo ważny czynnik, ponieważ coraz więcej zapytań pochodzi z telefonów, tabletów czyli urządzeń mobilnych, a brak dostosowania strony obniża jej pozycję w wyszukiwarce. Smartfony są małe i nie chcemy szukać powiększać informacji serwis musi się kafelkować tak aby był prosty i łatwy dostęp do wszystkich usług czy też rozwiązań. Jak wiemy część stron postawionych na Word Pressie czy też Joomli posiada proste wtyczki do zmian ale nie zawsze działa to poprawnie i daje 100% dostosowania do różnego rodzaju i różnych wielkości ekranów naszych smartfonów.  Mamy możliwość sprawdzenia czy strona jest responsywna - wykonaj test zgodności z urządzeniami mobilnymi.

10. Wraz z pozycjonowaniem prowadź kampanie AdWords

Jak wiadomo nikt nie jest wstanie pozycjonować się na wszystkie frazy czy też słowa powiązane z branżą. Możemy zwiększać zasięg naszej strony i oferty za pomocą narzędzi Google AdWords i tu nie mamy zawężeń budżetowych oraz ilości fraz. Warto porozmawiać tu ze specjalistą, który dobierze trafne słowa i ustawi kampanie. Mamy tu wiele metod i możliwości ustawiania kampanii – wiedza własna może tu nie wystarczyć. Doładowanie konta i wpisanie słów nie zawsze da oczekiwany rezultat. Kampanie linków sponsorowanych są rozliczane na podstawie kliknięć i stawki cpc rozliczane za prowizje dla agencji lub stałe fi za prowadzenie działań reklamowych. W książkach możemy znaleźć informację że kampanie linków sponsorowanych nie  mają wpływu na pozycję jak jest w rzeczywistości? Moim skromnym zdaniem ma to wpływ choć niewielki – odnotowaliśmy w kilku projektach spadek pozycji po zakończeniu kampanii a wzrost po jej wznowieniu – przypadek? Nie sądzę J Pozostawiam to wam do testów i rozważań. Wracając kampanie linków sponsorowanych są potrzebne bo zwiększają zasięg i pojawiają się nad wynikami naturalnymi i trzeba je stosować. Ponadto działania i wyniki kampanii AdWords są widoczne od razu więc szybciej pozyskasz pierwszych klientów

 

 

Powrót
Zapisz się do newslettera
Aby być na bieżąco!

Partnerzy