Aktualności

wrz 13, 2017

Agencja Reklamowa jak dobrać stosownego partnera do współpracy

Agencja Reklamowa – czyli jak dobrać dobrego partnera do współpracy?                                                                    

Prowadzisz biznes, doskonale znasz się na własnej branży, ale brakuje Ci umiejętności marketingowych? To poważny problem. Nawet najlepsi mogą niewiele zdziałać, jeżeli nie zdołają dotrzeć do klientów. Na szczęście zawsze można skorzystać z pomocy wyspecjalizowanych agencji reklamowych.

Dlaczego agencja reklamowa?

Każdy ma swoją specjalizację. W przypadku agencji reklamowych jest nią właśnie promocja innych firm. Teoretycznie możesz zająć się tym samodzielnie, ale czy na pewno posiadasz odpowiedni zakres wiedzy i znajomość narzędzi marketingowych? Tymczasem profesjonalne agencje przejmują na siebie obowiązek śledzenia nowych trendów i możliwości promocyjnych.

Zauważ, zlecając promocję agencji oszczędzasz sporo czasu, który możesz poświęcić na rozwój własnego biznesu. Nie chodzi tu zresztą wyłącznie o czas poświęcony na przygotowanie odpowiedniej strategii i jej wdrożenie. Oszczędzasz także czas, jaki byłby potrzebny na nauczenie się obsługi odpowiednich narzędzi. Nie wspominając już o czasie niezbędnym do ciągłego śledzenia efektywności kampanii i wyciągania wniosków analitycznych.

Co więcej, często okazuje się, że pracownicy agencji znają techniki optymalizacji kosztów, pozwalające na uniknięcie marnowania budżetów reklamowych.

Dlaczego agencja reklamy internetowej, a nie tradycyjna?

Tradycyjna forma reklamy nadal może pomóc w pozyskaniu klientów, ale powiedzmy sobie wprost – wiąże się ona ze znacznie większymi kosztami, aniżeli reklama internetowa. Trudniej tez o docieranie do ściśle określonego grona odbiorców. To rozwiązanie dobre dla dużych graczy, którym zależy przede wszystkim na zasięgu (a i tak łączą one promocję offline z online).

W przypadku większości firm postawienie na agencje marketingu internetowego będzie znacznie tańsze, a kampanie, których bezpośrednim celem jest zwiększenie liczby zamówień, znacznie szybciej przyniosą namacalny efekt. Co więcej, o wiele łatwiej monitorować skuteczność prowadzonych działań.

Jak wybrać dobrą agencję marketingu internetowego?

Profesjonalna agencja reklamowa pozwala stosunkowo niskim kosztem dotrzeć do nowych klientów. Pytanie brzmi: jak poznać, czy trafiliśmy właśnie na taką?

Warto sprawdzić, czy dana agencja chętnie dzieli się wiedzą oraz poradami marketingowymi lub ciekawostkami branżowymi. Pokazuje to przede wszystkim rozmowa oraz przygotowana, konkretna i precyzyjna oferta.

Dobrą wskazówką jest również posiadanie certyfikatów potwierdzających kompetencje w zakresie obsługi konkretnych narzędzi, np. wyróżnienie Google Partners.

Zdecydowanie warto też zapoznać się z portfolio firmy. Zwróć przy tym uwagę na liczbę oraz wielkość klientów oraz opinie w internecie na temat danej agencji.

Jasne zasady współpracy i zobowiązania umową

Podpisując umowę z agencją reklamową lub zamówienie kampanii zwróć uwagę na jej poszczególne zapisy. Umowa powinna być jasna, zrozumiała i nie pozostawiająca niedomówień. W przypadku zwykłego zamówienia zwróć uwagę na podsumowanie ustaleń współpracy. W obu przypadkach muszą się znaleźć obowiązki obu stron, a przedmiot umowy musi być precyzyjnie określony – tak, aby było wiadomo za co są ponoszone opłaty, a za co nie. To ostatnie jest szczególnie istotne w przypadku umów terminowych. Przyglądnij się także warunkom ewentualnego rozwiązania współpracy. Formularz jest tu zdecydowanie łatwiejszy do zastosowania.

Dodatkowo umowa i formularz powinny przewidywać dostarczanie raportów na temat wykonanej pracy. Dzięki temu będziesz wiedział, co właściwie agencja robi i jaki jest tego efekt.

Powrót
Zapisz się do newslettera
Aby być na bieżąco!

Partnerzy