Opinie

cze 29, 2016

Reklama Video na YouTube

Reklama video, która systematycznie zwiększa swój udział wśród wszystkich internetowych kanałów komunikacji i jest uznawana za najsilniej oddziałującą na odbiorców. Rok 2017 jest okrzyknięty rokiem video. Wiadomo, film przemawia bardziej niż grafika, a dynamiczny, żywy obraz skutecznie działa na jeszcze więcej zmysłów, wywołując pożądany rezultat – zainteresowanie potencjalnego klienta. Plusem jest także świadoma decyzja o obejrzeniu reklamy, która nie atakuje z ekranu, lecz pozwala użytkownikowi Internetu wybrać interesujące go treści, a także w dowolnej chwili zapauzować, cofnąć lub odtworzyć ponownie. Krótki filmik, np. instruktażowy z wykorzystaniem danego produktu, dostępny w mediach społecznościowych lub na kanale YouTube, to gwarancja większej skuteczności m.in. właśnie dzięki swobodzie, jaką otrzymuje potencjalny odbiorca. Reklamą video może być każdy film przesłany do kanału YouTube. Reklamy przed filmem pojawiają się przed właściwymi filmami, które chcesz obejrzeć w YouTube - używa się do tego odpowiednich metod targetowania i dotarcia. Pozostałe reklamy wideo wyświetlane są obok odtwarzanych filmów oraz w wynikach wyszukiwania.

Jakie są koszty i ile kosztuje reklama wideo?

Obalimy mity reklma video nie jest droga. Masz pełną kontrolę nad swoim dziennym budżetem i możesz decydować, ile chcesz wydać na swoją reklamę - tak jest w przypadku każdej formy reklamy w internecie. Ty decydujesz ile wydajesz! Ponadto płacisz tylko wtedy, gdy ktoś zareaguje na Twój film. Jeżeli internauta pominie reklamę przed upływem 30 sekund (albo przed końcem) przycisk pomiń reklamę, nie zapłacisz ani grosza.

Jak kierować reklamy w YouTube - poniżej kilka przykładów

W przypadku YouTube masz duży wybór metod kierowania, dzięki którym przekaz Twojej firmy dotrze do odpowiedniego grona klientów. Możesz wybierać z wielu metod takich jak wiek, płeć, lokalizacja, zainteresowania internautów

Co najważniejsze YouTube ma możliwość monitorowania skuteczności reklam. Mozna je sprawdzać również w google Analytics. Reklamy można zmodyfikować w kazdym momencie trwawnia kampanii, a także wyświetlać kilka w tym samym okresie i porównywać ich wyniki.

Specyfikacja techniczna filmów na YT

Wymagania dotyczące filmu: Musi być przesłany do YouTube (należy przesłać adres URL filmu)
Musi umożliwiać osadzanie
Musi być publiczny lub niepubliczny
Rzeczywista transmisja strumieniowa jest niedozwolona
Minimalna długość filmu: 12 sekund (w przypadku reklam możliwych do pominięcia)
Maksymalna długość filmu: Do 60 sekund (reklamy możliwe do pominięcia)
15 lub 30 sekund (reklamy niemożliwe do pominięcia)
20 lub 30 sekund (reklamy niemożliwe do pominięcia, tylko w regionie EMEA, Indiach, Malezji i Singapurze)

Jak działają reklamy TrueView In-Stream

Reklamy TrueView In-Stream pojawiają się w filmach wyświetlanych w YouTube lub w witrynach i aplikacjach w sieci reklamowej Google. Mogą też wyświetlać się w filmach YouTube osadzonych w innych witrynach lub aplikacjach, a także w aplikacjach YouTube na Androida, system iOS i w witrynie m.youtube.com (na iPadach i urządzeniach z Androidem) oraz na podłączonych telewizorach.

Użytkownik może pominąć reklamę wideo po 5 sekundach. Jeśli nie pominie reklamy, licznik wyświetleń filmu YouTube wzrośnie, gdy użytkownik obejrzy 30 sekund reklamy wideo (lub całą, jeśli jest krótsza niż 30 sekund) lub zaangażuje się w inne interakcje z wideo – zależnie od tego, co nastąpi wcześniej. Interakcje z wideo obejmują kliknięcia reklamy w celu wejścia na stronę, kliknięcia nakładek z wezwaniem do działania, kart i banerów towarzyszących. Jeśli zliczanie wyświetleń w YouTube jest dla Ciebie ważne, zadbaj o to, by filmy trwały co najmniej 12 sekund. YouTube Analytics nie śledzi wyświetleń krótszych niż 10 sekund.

Reklamy TrueView In-Stream można tworzyć za pomocą AdWords.

Format VPAID nie jest dozwolony w YouTube.

Ogólne informacje o zasobach

 Wymagane/OpcjonalneAukcja TrueView
Gdzie pojawiają się reklamy Nie dotyczy Filmy YouTube
Witryny partnerów wideo i aplikacje wideo w sieci reklamowej
URL filmu w YouTube Wymagany Film musi być przesłany do YouTube.
Reklama towarzysząca Opcjonalna, tylko YouTube lub sieć reklamowa Google
  • 300 x 60 JPG, statyczny GIF lub PNG
  • 300 x 250 dostępny wyłącznie dla sieci reklamowej Google
  • Zobacz pełne specyfikacje.
  • Jeśli nie ma reklamy towarzyszącej, w YouTube będzie się wyświetlała ściana wideo 300 x 250.
  • 150 KB (maks. 50 KB w przypadku wideo niemożliwego do pominięcia).
Wyświetlany URL Wymagany Wymagany przez interfejs AdWords, ale domena nie będzie wyświetlana w samym filmie.
Końcowy URL Wymagany Miejscem docelowym może być Twoja witryna, film albo kanał w YouTube.

Ustawienia wideo YouTube

Wymagania dotyczące filmu: Musi być przesłany do YouTube (wyślij URL filmu)
Musi umożliwiać osadzanie
Musi być publiczny lub niepubliczny.
Pełne strumieniowanie jest niedozwolone.
Minimalna długość filmu: Zalecana – 12 sekund (aby po jego odtworzeniu zwiększała się udostępniana publicznie liczba wyświetleń)
Maksymalna długość filmu: Zalecana – poniżej 3 minut

 

Podobał ci się artykuł ? - Zobacz naszą ofertę

Komentarze

Dodaj komentarz

Powrót